اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میناب:

فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی معضل قاچاق را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار میناب گفت: فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی یکی از بهترین راه‌های جلوگیری و حذف قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در میناب است.

فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی معضل قاچاق را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، عباس خدادادزاده صبح امروز در همایش دهیاران بخش بندزرک میناب با بیان اینکه ارتقا سطح فرهنگ عمومی روستاییان نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در توسعه پایدار و آبادانی روستاها دارد، اظهار داشت: دهیاران محور توسعه پایدار و آبادانی روستاها محسوب می‌شوند که باید با کمک و همراهی شوراهای اسلامی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی تلاش کنند.

وی ادامه داد: رونق بیشتر روستاها در سایه فرهنگ‌سازی و تعامل با مردم محقق می‌شود.

فرماندار میناب در ادامه با تشریح اوضاع کنونی کشور و تحریم‌های دشمنان، افزود: دشمنان به خیال باطل خود فکر می‌کنند با این اقدامات می‌توانند در زندگی و عقیده مردم خلل ایجاد کنند ولی غافل هستند که با مدیریت صحیح ضمن پشت سر گذاشتن تحریم‌ها توطئه‌های معاندان نیز خنثی خواهد شد.

خدادادزاده با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی که فرمودند: «ما را از گرسنگی نترسانید ما فرزندان رمضانیم، ما را از جنگ نترسانید ما فرزندان عاشورائیم»، از رمضان و محرم به عنوان رموز بقا و استمرار نظام اسلامی  یاد کرد و  بیان داشت: از فرصت محرم و رمضان باید درس گرفت و در زندگی فردی و اجتماعی بکار بست.

وی همچنین با بیان اینکه مسئولان، رئیس مردم نیستند بلکه خدمتگزار آنها هستند، اظهار داشت: امام راحل بارها در فرمایشات خود به این نکته تاکید داشتند و این بیانگر این است که شأن خدمت و مسئولیت در نظام اسلامی شأن خدمتگزاری است.

خدادادزاده در ادامه به شرح وظایف دهیاری‌ها پرداخت و افزود: دهیاری‌ها به منظور اداره امور روستاها به صورت خودکفا و با شخصیت حقوقی مستقل تاسیس و راه‌اندازی شده‌اند و غیردولتی هستند اما دولت به منظور تقویت و رفع مشکلات آنها کمک‌ها و حمایت‌هایی را در این زمینه ارائه می‌دهد.

فرماندار میناب همچنین از دهیاران خواست تا مسائل و مشکلات روستای تحت حوزه خود را به صورت مکتوب به شوراها و بخشداری ارائه کنند.

وی هدف از جمع‌آوری معضلات و مشکلات روستاها را بررسی، ارزیابی و تجزیه تحلیل برای رفع مشکلات عنوان کرد.

این مسئول در ادامه از دهیاران به عنوان راهوران محله یاد کرد و افزود: همه دهیاران موظف هستند در راستای ارتقاء و حفظ امنیت روستا تلاش کنند.

خدادادزاده گفت: دهیاران با هدف ایجاد زمینه اشتغال مردم، از فرصت‌های شغلی که در روستاها وجود دارد باید برای ایجاد اشتغال نهایت بهره را ببرند.

فرماندار میناب فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی با هدف کسب درآمد حلال را یکی از بهترین راه‌های جلوگیری و حذف قاچاق به ویژه قاچاق سوخت عنوان کرد.

فرماندار میناب در این همایش بر پیگیری پروژه‌های ناتمام در روستاها تاکید کرد و بیان داشت: شوراها و دهیاران با همدلی و تعامل با مسئولان و مردم باید در راستای سازندگی مناطق و پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند.

در این همایش همچنین مشکلات و معضلات بخش بندزرک مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بخش بندزرک دارای 47 روستا، 33 دهیاری و بالغ بر 42 هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول