اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان بهره‌وری انرژی ایران صورت گرفت

شناسایی بیش از 140 شرکت خدمات انرژی

خبرگزاری فارس: کارشناس سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) گفت: تاکنون 148 شرکت خدمات انرژی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده که از این تعداد 109 شرکت خدمات انرژی در سایت سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) منتشر شده است.

شناسایی بیش از 140 شرکت خدمات انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی هرمزی در سمینار معرفی فعالیت شرکت‌های خدمات انرژی که با همکاری سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا)، دانشکده صنعت آب و برق و شرکت توزیع برق استان قزوین امروز در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تا سال 89 فقط در چهار استان از کشور، شرکت خدمات انرژی شناسایی شده و یا در حال فعالیت بود.

کارشناس سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) اضافه کرد: طی سال‌های 90 و 91 در 20 استان دیگر از کشور نیز شرکت‌های خدمات انرژی را شناسایی کرده و یا در راستای تشکیل شرکت‌های خدمات انرژی پیگیری‌های لازم توسط سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت استان در سطح کشور فاقد شرکت خدمات انرژی هستند، عنوان کرد: استان‌های قزوین، خراسان جنوبی، گیلان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و چهارمحال و بختیاری فاقد شرکت خدمات انرژی هستند که پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی شرکت‌های خدمات انرژی در این استان‌ها توسط سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) در حال انجام است.

هرمزی ابراز داشت: سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) اقدامات زیادی را در خصوص توسعه شرکت‌های خدمات انرژی انجام داده که از جمله آنها می‌توان به آموزش توانمندسازی شرکت‌ها، تنظیم آئین‌نامه ارزیابی توانمندی شرکت‌ها و کمک به تشکیل شرکت‌های بومی در راستای اهداف کمی برنامه‌های وزارت نیرو در دولت دهم نام برد.

کارشناس سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) افزود: همچنین انجام تحقیقات و مطالعات در زمینه ساز و کارهای قانونی نیز از دیگر اقداماتی است که سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) در خصوص شرکت‌های خدمات انرژی انجام داده است.

وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه شناسایی و معرفی شرکت‌های خدمات انرژی در نقاط مختلف کشور صورت گرفته، عنوان کرد: ایجاد ساز و کار توسعه فعالیت شرکت‌های خدمات انرژی و پیگیری ایجاد حداقل یک شرکت در هر استان، برگزاری سمینارهای استانی برای معرفی فعالیت‌های شرکت‌های خدمات انرژی و شناسایی و بررسی پرونده شرکت‌هایی که برای ارائه خدمات انرژی اعلام آمادگی کرده‌اند از مهم‌ترین اقداماتی به شمار می‌رود که در زمینه شناسایی و معرفی شرکت‌های خدمات انرژی در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است.

هرمزی اذعان داشت: در سایت سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) ردیفی برای شرکت‌های خدمات انرژی در نظر گرفته شده که مطالعات و اطلاعات مربوط به آنها در این ردیف قرار می‌گیرد و شرکت‌های خدمات انرژی در اقصی نقاط کشور می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول