اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

ظرفیت‌ تولید برق در هرمزگان به 11 هزار مگاوات رسیده است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر ظرفیت‌ تولید برق در هرمزگان به 11هزار مگاوات رسیده است.

ظرفیت‌ تولید برق در هرمزگان به 11 هزار مگاوات رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس با مدیران هرمزگان اظهار داشت: تلاش تمام مسئولان و نمایندگان بر پایه پیشرفت و توسعه هرمزگان بوده است.

وی افزود: توفیقات حاصل شده در هرمزگان محصول همگرایی و تعامل مسئولان و نمایندگان است.حد فاصل سال‌های 84 تا 90 سرانه تولید ناخالص ملی استان به 65 هزار میلیارد ریال رسیده است و این در حالی است که تا قبل از این زمان برابر با 35 هزار میلیارد ریال بوده است.

عزیزی افزود: همچنین نرخ بیکاری استان در دولت‌های نهم و دهم به 11 درصد رسیده است این در حالی بود که تا قبل از آن نرخ بیکاری در استان برابر با یازده درصد بوده است.

وی همچنین یادآور شد: اعتبارات تملک دارائی و سرمایه‌ای استان نیز از یک هزار و 176 میلیارد ریال در سال 84 به 3 هزار و 999 میلیارد ریال در سال 90 رسیده است که این شاخص  نشان از توسعه بخش‌های اقتصادی و عمرانی استان دارد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: طی سال‌های 85 و 86 هرمزگان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

به گفته عزیزی همچنین حجم صادرات هرمزگان طی سال 90 از نظر وزنی به 29 میلیون تن و از نظر ارزش ریالی به بیش از 9 میلیارد دلار رسیده است که این رقم نسبت به سال 84 از نظر وزنی 87 درصد و از نظر ارزش 190 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: کارکرد استان هرمزگان کارکردی ملی است و در همین زمینه واردات صورت گرفته از استان نیز 13 میلیون تن طی سال 90 با ارزش 25 میلیارد دلار صورت گرفته که این رقم نیز نسبت به سال 84، 38 درصد افزایش نشان می‌دهد.

عزیزی افزود: طول راه‌های استان در حال حاضر به هفت هزار و 991 کیلومتر رسیده است که در مقایسه با ابتدای سال 84 دارای رشد 189 درصدی است.

وی بیان داشت: همچنین در ابتدای دولت نهم طول بزرگراه‌ها و آزادراه‌های استان در مجموع به 51 کیلومتر می‌رسید که در حال حاضر طول این نمونه راه‌ها در استان به 489 کیلومتر رسیده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ظرفیت اسکله رجایی به 2.6 میلیون TEU رسیده و طبق برنامه‌ها تا پایان سال 92 این ظرفیت به شش میلیون در سال خواهد رسید. در سال 83 سالیانه 2 هزار و 538 فروند شناور بالای یک هزار تن در بنادر استان پهلو می‌گرفت که این رقم طی سال‌ 90 به 3 هزار و 692 فروند علی‌رغم تحریم‌ها رسیده است.

عزیزی افزود: آمار جابجایی مسافران دریایی از 4.5 میلیون مسافر در سال 83 به 10 میلیون مسافر در سال 90 رسیده است که این نیز خود نشان از توسعه زیرساخت‌های ساحلی و حمل و نقل دریایی دارد.

وی بیان داشت: تولید برق استان نیز در حال حاضر به 11 هزار مگاوات ساعت رسیده است که این رقم در ابتدای دولت نهم برابر با هفت هزار مگاوات بود. همچنین شبکه توزیع برق در استان نیز در دولت نهم و دهم 14 درصد رشد یافته است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: در حالی که تا قبل از دولت نهم تمامی واحدهای ساخته شده در هرمزگان برابر با 250 هزار واحد بود، دولت احمدی‌نژاد توانسته است تنها در هفت سال 130 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این استان بسازد که این امر نشان از توجه ویژه دولت دارد.

وی همچنین خطاب به اعضای کمیسیون عمران مجلس افزود: علی‌رغم تلاش‌های دولت در بخش‌های مختلف کماکان هرمزگان در حوزه‌های راه، آب و برق و همچنین درمان خواهان توجه و همت بیشتر است.

عزیزی یادآور شد: هرمزگان استان ویژه‌ای است به نحوی که به عنوان نمونه یک سوم از اعتبارات استانی صرف شهرستان ابوموسی می‌شود که اهمیت ملی و فرامنطقه‌ای دارد.از همین روست که هرمزگان باید در امور بودجه‌ای ویژه‌تر از حال دیده شود.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول