اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال پیاپی

شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری دستگاه برتر اقامه نماز شد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری به عنوان دستگاه برتر در امر اقامه نماز معرفی و انتخاب شد.

شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری دستگاه برتر اقامه نماز شد

حجت‌الاسلام علی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس نظر هیئت داوران نسبت به ارزیابی فعالیت‌های تمام دستگاه‌ها در امر نماز به منظور فعالیت هوشمندانه و منسجم و اجرای دقیق برنامه‌های راهبردی اقامه نماز در دستگاه شرکت توزیع نیروی برق این استان به عنوان دستگاه برتر در اقامه نماز انتخاب شد.

این مسئول با بیان اینکه نماز کامل‌ترین و زیباترین شیوه نیایش و پرستش است، گفت: ساختار نماز به گونه‎ای است که برترین حالات و کلمات برای ارتباط گفتاری و رفتاری در آن فراهم آمده است.

کریمی ادامه داد: اوج حالات بندگی و خضوع در رفتار را در کنار بهترین حالات خشوع قلبی می‌توان در نماز به دست آورد.

وی با اشاره به تاثیرات شگرف نماز بر ابعاد زندگی مادی و معنوی انسان، گفت: بر نماز به عنوان ستون دین و استوانه بندگی و پرستش تاکید شده و آن را مرز ایمان و کفر دانسته‌اند، به این معنا که فرد مومن به خداوند، بهترین جلوه ایمان خویش را در نماز می‌یابد و کافر با انکار و ترک نماز، آن را به نمایش می‌گذارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری، نماز را نمادی از بندگی و اطاعت برشمرد و گفت: نماز بیانگر فرمان برداری، کرنش، تعظیم، سر فرود آوری برای تعظیم و عبادت مخصوص مسلمانان است.

کریمی با اشاره به حقیقت نماز، متذکر شد: حقیقت نماز این است که انسان در همه احوال به یاد و ذکر خداوند باشد، چرا که ذکر الله که در آیات بیان شده، ادای نماز در احوال گوناگون است، انسانی که همواره در نماز و ذکر الله است، در حقیقت می‌خواهد تذلل و خضوع بلکه خشوع خود را در برابر خداوند و پیشگاه وی به نمایش بگذارد و با این کار زیباترین و کامل‌ترین نوع پرستش و نیایش را به جا آورد.

وی نماز را بارزترین و آشکارترین کار نیک و نشانه پرستش و بندگی دانست و اذعان داشت: از آن جایی که حقیقت نماز، اظهار خضوع و خشوع است، انسان به عنوان بنده فقیر و نیازمند باید همواره به منبع فیض و بی نیازی متصل باشد تا همانند لامپی از حقیقت نوری خداوند برای بقا و دوام بهره مند شود و دل و جانش به این حقیقت نوری روشن شود.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول