اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع برق شیراز خبر داد

امکان‌پذیر شدن افزایش مشترکان برق کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شیراز گفت: با تامین به موقع منابع مالی امکان افزایش مشترکان برق کشاورزی فراهم می‌شود.

امکان‌پذیر شدن افزایش مشترکان برق کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی توزیع برق شیراز، محمدرضا سلاحی اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده، امکان پذیرش مشترکان جدید برق کشاورزی فراهم شده که این مهم در گرو تامین به ‌موقع منابع مالی است.

وی ابراز داشت: بخشی از این منابع مالی توسط صنعت برق و بخشی نیز از سوی کشاورزان باید تامین شود.

معاون شرکت توزیع برق شیراز با بیان اینکه در صورت تامین این منابع، امکان افزایش مشترکان بخش کشاورزی در سطح منطقه زیرپوشش توزیع برق شیراز تا 40 درصد وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم این حجم از مشترکان جدید را اضافه کنیم، چند طرح توسعه را تاکنون اجرایی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: با هدف توسعه زیرساخت‌ها تاکنون چند طرح توسعه به حجم فیزیکی 20 کیلومتر با برآورد 160 میلیارد ریال آغاز شده است که با اتمام این طرح‌ها امکانات لازم برای برقدار کردن 4 هزار انشعاب کشاورزی فراهم می‌شود.

سلاحی گفت: به دلیل اینکه تاکنون تعدادی از متقاضیان برق کشاورزی هنوز اقدام به خرید انشعاب نکرده‌اند، در راستای حل مشکل مالی آنان و تسریع در تامین منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد انشعاب برق، بانک کشاورزی این منابع را در قالب تسهیلات کم‌بهره در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مدیریت‌های برق محل و تکمیل فرم‌های مربوطه، معرفی‌نامه به بانک کشاورزی را اخذ و به‌عنوان سهم آورده متقاضی اقدام به واریز هزینه قدرالسهم کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکان توزیع برق شیراز گفت: امید است کشاورزانی که خواستار برقی شدن چاه‌های کشاورزی خود هستند، با توجه به مساعدت بانک کشاورزی، با سرعت بیشتری در مهلت باقی‌مانده از تسهیلات ایجاد شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا پایان آبان ماه امسال با یک‌هزار و 270 متقاضی قرارداد واگذاری انشعاب برق مبادله و برای 166 مشترک نیز امکان افزایش قدرت ایجاد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تفویض اختیار از سوی وزارت نیرو به شرکت‌های توزیع برای واگذاری انشعاب برق کشاورزی زمینه افزایش تعداد مشترکان را در سطح شرکت توزیع برق شیراز فراهم کرده است، گفت: از ابتدای سال 90 تا پایان آبان‌ ماه 91 به ‌اندازه شش سال قبل از آن در زمینه ایجاد انشعاب جدید در بخش کشاورزی فعالیت انجام شده است.

سلاحی اضافه کرد: حجم انشعاب‌های ایجاد شده در این بخش بیش از 10 درصد کل قراردادهای منعقده در ده‌ها سال قبل بوده است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول