اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از سؤال و جواب طاهایی با دانشجویان گزارش می‌دهد

طاهایی: وضعیت حجاب منفی نیست

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران تاکید کرد: می‌توان با استدلال به این نتیجه رسید که وضعیت عفاف و حجاب هم‌اکنون منفی هم نیست.

طاهایی: وضعیت حجاب منفی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر شامگاه یکشنبه در ادامه نشست استاندار با دانشجویان دانشگاه مازندران دانیال داوودی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه مازندران با حضور در جایگاه با اشاره به اینکه همگی ما از مسئول گرفته تا دانشجو موظف هستیم از قانون پیروی کنیم گفت: بر اساس قانون یکی از وظایف استاندار حفظ و حراست از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و همچنین هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگیری از منکرات و مفاسد اجتماعی است.

وی افزود: در قانون آمده است که هر کسی که می‌خواهد شکایتی بکند، باید ذی‌نفع باشد، اما یک سری از قضایا هم هستند که حق‌الله محسوب می‌شوند مثل قضیه عفاف و حجاب که مربوط به کل جامعه می‌شود، در این زمینه بر اساس قانون یکی از مسئولانی که باید وارد شود استاندار است. حال سؤال بنده این است که چرا در مسئله حجاب و عفاف وقتی حرمت‌شکنی می‌شود، به ویژه چه در جامعه هنری باشد و چه در جامعه  غیر هنری، چه در سواحل دریای مازندران باشد و چه در سطح دانشگاه‌های استان، چرا استانداری در این مسئله وارد نمی‌شود؟

داوودی در ادامه افزود: سؤال دوم این است که گفته می‌شود نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و نظارت و بازرسی از کلیه ارگان‌های موضوع ماده یک این مصوبه به‌جز در مواردی که به حکم قانون مستثنی باشد بر عهده استاندار است، حال سؤال این است که یک سری تخلفات گسترده در دانشگاه مازندران مشاهده می‌شود و از کنارشان چه در فضای دانشگاه و چه در مراجع اداری که مامور پیگیری اینها بوده‌اند به راحتی گذشته می‌شود، بسیاری از این تخلفات شاید از طریق رسانه‌ها به شما رسیده باشد اما چرا اقدامات لازم صورت نگرفته است و یا حداقل پیگیری نشده‌اند؟

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه مازندران در ادامه سؤال سوم خود را اینگونه مطرح کرد که چرا پروژه‌های فراوانی که در استان نیمه کاره مانده‌اند، از پروژه‌های نفتی و احداث پالایشگاه و صنایع بالادستی پتروشیمی گرفته تا پیش‌بینی ردیف مالی برای احداث مجتمع اداری استان و از اینها مهم‌تر اینکه چگونگی توزیع منابع مالی و بودجه‌ای در استان همچنان جای سؤالات بسیاری دارد.

استاندار مازندران در پاسخ به سؤال اول این دانشجو گفت: وضعیت عفاف و حجاب در جامعه آنگونه که شما فکر می‌کنید آنقدرها هم بد نیست و نشان این قضیه هم حضور پرشور جوانان در برنامه‌هایی نظیر اعتکاف و طرح‌های هجرت و ولایت است و می‌توان با این استدلال به این نتیجه رسید که وضعیت عفاف و حجاب هم‌اکنون منفی هم نیست.

در ادامه برای پاسخگویی به سؤال دوم این دانشجو رئیس دانشگاه مازندران به سرعت در جایگاه حضور یافت و گفت: ما جزو 10 دانشگاهی هستیم که در کشور آئین‌نامه افزایش حقوق و حق‌التدریس را انجام داده‌ایم که البته این افزایش‌ها بنا به تحصیلات و سابقه کاری افراد است.

احمد احمدپور رئیس دانشگاه مازندران همچنین گفت: علت جذب برخی از افراد با مدرک کارشناسی ارشد به عنوان عضو هیئت علمی این است که در برخی از رشته‌ها همچون معماری و کامپیوتر و ... افراد با مدرک دکتری وجود ندارند.

در ادامه استاندار مازندران به سؤال سوم این دانشجو پاسخ داد و گفت: بر اساس گفته آقای رئیس جمهور ما باید پروژه‌های نیمه کاره‌ای را که بیش از 70 درصد رشد داشته‌اند به پایان برسانیم و ما هم مجبوریم از بین پروژه‌ها آنهایی که این میزان رشد را داشته‌اند انتخاب کرده و آنها را ادامه دهیم و این نیز بستگی به محل ندارد.

انتهای پیام/86025/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول