اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور افتتاح فاز دوم نیروگاه شهدای پاکدشت

رئیس جمهور وارد پاکدشت شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور به‌منظور افتتاح فاز دوم نیروگاه شهدای پاکدشت وارد شهرستان پاکدشت شد.

رئیس جمهور وارد پاکدشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش محمود احمدی‌نژاد به‌منظور افتتاح فاز دوم نیروگاه شهدای پاکدشت وارد شهرستان پاکدشت شد.

این نیروگاه دارای 18 واحد نیروگاهی با ظرفیت سه هزار مگاوات تولید برق است همچنین این نیروگاه دارای 12 واحد گازی و شش واحد بخاری است که در منطقه خاورمیانه نظیر ندارد و جزو معدود نیروگاه‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

ظرفیت هر واحد گازی این نیروگاه 162 مگاوات و هر واحد بخار آن 160 مگاوات است. نیروگاه دماوند دارای شش بلوک است که هر دو واحد گازی و یک واحد بخار، یک بلوک نیروگاهی را تشکیل می‌دهد که ظرفیت آن 500 مگاوات است.

شهرستان پاکدشت یکی از شهرستان‌های استان تهران است. این شهرستان در جنوب شرقی شهرستان تهران در حاشیه جاده ترانزیتی تهران-مشهد قرار دارد و مرکز آن شهر پاکدشت است.

 

ابتدای این شهرستان شهرک فرون‌آباد و انتهای آن شهرک صنعتی علی‌آباد است.

شهرستان پاکدشت با وسعتی معادل 610کیلومتر مربع حدود 2.3 درصد از مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده ‌است.

این شهرستان در سال 1376 طبق مصوبه هیئت وزیران از بخش به شهرستان ارتقا و بنا بر آخرین تقسیمات کشوری مشتمل بر دو شهر و دو بخش به نام‌های بخش مرکزی و شریف‌آباد و 64 روستا است که به‌طور پراکنده در این دو بخش واقع شده‌اند. عمده ساکنان بومی پاکدشت متشکل از طوایف و عشایر الیکایی، هداوند، ایل پازوکی، بوربور و ... است.

شهرستان پاکدشت دارای معدن شن و ماسه و شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی متعدد است. 23 هزار و 306 هکتار اراضی قابل کشت دارد که به‌طور کلی 12.4 درصد از کل اراضی کشاورزی استان تهران را به خود اختصاص داده و باعث شده تا 75 درصد از تولیدات کل استان تهران در این شهرستان کشت شود.

 

انتهای‌پیام/2462/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول