اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد

برگزاری جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان در سمنان

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان از برگزاری چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی ویژه دانشجویان در دانشگاه‏های سراسر استان خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی امروز در جلسه هماهنگی چهارمین جشنواره مطالعات قرآنی در استان سمنان گفت: این جشنواره در قالب مسابقه کتاب‏خوانی از کتاب «گستره دین» تالیف مرجع عالی‏قدر و مفسر قرآن کریم، حضرت آیت‏الله جوادی‏آملی ویژه دانشجویان دانشگاه‏ها و مراکز آموزش عالی استان سمنان برگزار می‏شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مطالعات قرآنی در نیمه دوم بهمن ماه سال‏جاری برگزار می‏شود، افزود: توزیع کتاب در بین دانشجویان دانشگاه‏های سراسر استان توسط جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: ترویج آثار و اندیشه‏های اسلامی بین آحاد جامعه، اعتلای فرهنگ کتاب‏خوانی بین دانشجویان و عموم جامعه، افزایش آگاهی دانشجویان از لزوم وجود دین در زندگی، ارتقای سطح علمی و قرآنی عموم افراد جامعه و توجه به مبانی تحول در سبک زندگی ایمانی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رهایی یادآور شد: در سه دوره گذشته این جشنواره، کتاب «رازهای نماز» از آیت‏الله حسن‏زاده‏آملی، کتاب «منشور عقاید امامیه» از آیت‏الله سبحانی و کتاب «جستاری در عرفان» از آیت‏الله مصباح‏یزدی از عناوین و منابع معرفی شده به دانشجویان شرکت‌کننده بوده که بیش از 2 هزار و 500 جلد کتاب در هر دوره و در مجموع، 7 هزار و 500 جلد کتاب بین دانشجویان توزیع شد.

وی با اشاره به نقش برگزاری جشنواره‏های قرآنی در شناخت و تقویت روحیه خودباوری بین دانشجویان گفت: باید به قرآن کریم، نگاه کاربردی داشته باشیم؛ چراکه در جنگ نرم امروز، دانشگاه‏ها می‏توانند یک قرارگاه دائمی در امور فرهنگی باشند.

انتهای پیام/2249/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول