اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

نخستین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

نخستین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، منصور شرفی با اعلام این خبر اظهار داشت: قرآن کریم کتاب هدایت و اعجاز جاویدان الهی است و معجزه‌ای است که هر روز گوشه‌‌ای از آن انسان  خاکی را به وادی  حیرت می‌کشاند.

وی یادآور شد: یکی از ابعاد همیشه جذاب این کتاب گران‌سنگ ظرافت‌های  ادبی در لفظ و معنا و ارتباط آن با ادبیات است به همین منظور شاعران آذری ایران اسلامی  همراه با دیگر شاعران در طول سال‌های متمادی همواره قرآن را به عنوان خورشیدی شب افروز در مقابل خود داشته‌اند و در این میان شاهکارهایی خلق کرده‌اند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اشاعه و ترویج تعالیم و فرهنگ غنی قرآنی، تشویق، ترغیب و هدایت  شاعران  آذری زبان به منظور غنای  آثار خود با استفاده از قرآن و منابع قرآنی را از اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره  به معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و نیز پشتوانه شعر فارسی، تولید آثار مکتوب قرآنی به منظور بهره‌مندی جامعه انسانی از این منبع لایزال الهی و ارج نهادن به شاعران و پدید آورندگانی که با تاثیرپذیری و انس با قرآن، به آثار برتری دست پیدا کرده‌اند، اشاره کرد.

شرفی در خصوص برگزاری این جشنواره نیز خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.

این مسئول در رابطه با شرایط و نحوه ارسال آثار بیان داشت: تمام سروده‌ها باید به زبان آذری باشد و در هر بخش حداکثر سه اثر پذیرفته می‌شود و آثار ارسالی باید تایپ شده و خوانا باشد و هیچ‌گونه محدودیت سنی در جشنواره وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: شاعران می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ 30/10/91 به دبیرخانه  جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نخستین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با مشارکت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت متبوع همزمان با شب میلاد حضرت محمد‌(ص) در بهمن ماه 91 برگزار می‌‌شود. 

انتهای پیام/62003/ق/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول