اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند خبر داد

عضویت 800 کودک در کانون غنچه‌های هلال احمر بیرجند

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند از عضویت 800 کودک زیر شش سال در کانون غنچه‌های هلال احمر این شهرستان خبر داد.

عضویت 800 کودک در کانون غنچه‌های هلال احمر بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی صبح امروز در جمع مدیران جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به نحوه عضو‌گیری در کانون غنچه‌های هلال احمر اظهار کرد: با توجه به امضاء تفاهم‌نامه بین جمعیت هلال احمر با سازمان بهزیستی کشور، امسال اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی اقدام به عضوگیری غنچه‌های هلال در مهدهای کودک کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای مهر‌ماه سال جاری تاکنون 800 غنچه هلال احمر در 20 کانون عضو جمعیت هلال احمر بیرجند شده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند به تربیت و آموزش کودکان در راستای اهداف جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر برای ایجاد یک نسل مومن، متعهد و نوع‌دوست از دوران کودکی در راستای نهادینه کردن ارزش‌های نیکوکاری، دیگردوستی، مهرورزی، صلح‌طلبی و فعالیت‌های عام‌المنفعه تلاش می‌کند.

لطیفی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌های غنچه‌های هلال احمر گسترده و زیاد است، گفت: آموزش کمک‌های اولیه، آموزش نحوه صحیح پناه‌گیری به هنگام وقوع زلزله و شرکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه از جمله برنامه‌های کانون‌های غنچه‌های هلال احمر است.

وی با اشاره به نهضت پیشاهنگان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان از ابتدای سال جاری در فراخوانی اقدام به عضو‌گیری کودکان و نوجوانان 9 تا 17 سال در نهضت پیشاهنگی کرده و در حال حاضر هفت مربی و بیش از 220 عضو در این نهضت فعالیت می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند آموزش اصول بقاء در طبیعت و زندگی در شرایط سخت، چادرزنی، شناخت انواع گره و کار با طناب و آموزه‌های مذهبی، تربیتی و امدادی را از آموزش‌های مهم برای پیشاهنگان عنوان کرد.

لطیفی از برگزاری پنج اردوی پیشاهنگی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در این اردوها، پیشاهنگان آموزش‌های چادرزنی و آموزش‌های امدادی شامل پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی، احیای قلبی و ریوی، سرود و فریادشادی را فرا گرفتند.

وی، دین، آگاهی و امید را از ارکان اخلاقی نهضت پیشاهنگان دانست و تصریح کرد: نهضت پیشاهنگی هلال احمر کوششی برای توانمندسازی و تربیت جوانان آینده‌ساز و امدادگران است.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول