اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز 70 درصدی اردبیلی به خیل آسمانیان پیوست

خبرگزاری فارس: جانباز دوران دفاع مقدس و پدر شهید بعد از سال‌ها تحمل رنج به خیل آسمانیان پیوست.

جانباز 70 درصدی اردبیلی به خیل آسمانیان پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیکر سرخوش نامور جانباز 70 درصدی دوران دفاع مقدس و پدر شهید، صبح امروز با حضور اقشار مومن و خداجو از جلوی مسجد قدس اردبیل در آرامستان ججین بعد از تشییع باشکوه آرام گرفت و در جوار رحمت الهی به خیل عاشقان سید‌الشهدا پیوست.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران حضور داشتند پیکر شهید سرخوش نامور به سمت آرامگاه ابدی تشییع شد و در حالی که شرکت‌کنندگان زمزمه « الله اکبر » و « لا اله الا الله » می‌کردند پیکر مطهر این شهید جانباز و ایثارگر را تا منزلگاه ابدی همراهی کرده و با نثار صلوات و فاتحه به مقام شامخ این جانباز درد کشیده شهید یاد و نامش را گرامی داشتند.

در حاشیه این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: شهدا از آن جهت افضل بشریت هستند که خون پاک آنها در دفاع از مرز و بوم و آیین در محضر الهی ذخیره و به عنوان گنجینه ارزشمند باقی مانده است که هرگز جایگاه و منزلت، نام و یادشان از دل‌ها به وادی فراموشی سپرده نمی‌شود.

سید ودود سید شنوا خاطرنشان کرد: امروز در غروب غم‌انگیز زندگی این جانباز والامقام شاهد آن هستیم که یکی از بهترین سرمایه‌های کشور دار فانی را وداع گفته و به همرزمانش می‌پیوندد که ضرورت دارد همه ما فرصت همراهی و حضور این شهدای زنده را مغتنم بشماریم و از این میراث ارزشمند در بازگویی و انتقال مفاهیم به نسل آینده استفاده کنیم.

وی مقام و منزلت شهادت را غیر‌قابل توصیف و بیان اعلام کرد و گفت: شهدایی که در مرام حسینی و زندگی عزت‌مند خود افتخار کسب کرده‌اند همیشه در قله رفیع عزت و سربلندی بودند و شایسته آن است که راه و مرامشان همچنان پر‌رهرو باقی بماند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در پایان سخنان خود با اشاره به جمع‌آوری آثار شهدا، ایثارگران و جانبازان یادآور شد: در این باب آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد انتقال اصیل‌ترین مفاهیمی است که بهترین فرزندان این کشور جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا مرز‌دار آن باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرخوش نامور متولد 1324 ساکن اردبیل و زاده گرمی است که در عملیات دوران دفاع مقدس در فاو به درجه جانبازی نائل شده و در بمباران شیمیایی لشکر کفر مصدوم شد.

وی بعد از تحمل‌ 26 سال رنج و صعب جانبازی دیشب به ندای حق لبیک گفت و به خیل همرزمان و فرزند شهیدش پیوست.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول