اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

دانشگاه رکن مهم موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به پیشنهاد رهبر انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از ارکان مهم توفیق در اقتصاد مقاومتی، دانشگاه است.

دانشگاه رکن مهم موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی زلفی‌گل چهارشنبه شب در همایش هم اندیشی اساتید بسیجی در تبیین اقتصاد مقاومتی در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا، از اقتصاد مقاومتی با عنوان اقتصاد دانش بنیان یاد کرد و افزود: اگر به دنبال توفیق در اقتصاد مقاومتی هستیم باید اقتصاد دانش بنیان را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به دانشگاه‌ها اعتماد کنند، اظهار داشت: وجود اساتید و 30 هزار دانشجوی دکترا در کشور ظرفیت خوبی است که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا بهره‌وری، مدیریت، قناعت، تکیه بر مزیت‌های نسبی و اصلاح ساختارها را از عوامل مؤثر در اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: مدیریت در کشور باید جدی باشد اما متأسفانه مشاهده می‌شود حساب و کتاب در مدیریت کشور لحاظ نمی‌شود.

وی با انتقاد از آیین نامه‌های موجود در کشور تصریح کرد: این آیین نامه‌ها نمی‌تواند بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کند.

زلفی‌گل اضافه کرد: چرا وزارت نفت، صنعت و یا هر وزارت خانه دیگری نیاز خود را با اساتید در میان نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه جدایی دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه‌های دولتی اشتباه بزرگی بوده است، افزود: در این باره دیگر نمی‌دانیم باید چه کار کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه از رتبه بندی 2 هزار دانشگاه جهان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس شاخص‌ها و مقالات علمی، تعداد ارجاعات به مقالات و... از بین 2 هزار دانشگاه برتر جهان 23 دانشگاه سهم ایران بوده که دانشگاه بوعلی سینا در بین این 23 دانشگاه رتبه 18 را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: اگر امروز به رتبه‌های برتر علمی دست یافته‌ایم و اگر 10 رشته دکترا از دانشگاه شهید بهشتی داریم حاصل تلاش‌ها و زحمات مدیریت، اساتید و دانشجویان سابق این دانشگاه است.

زلفی‌گل در پایان از تلاش‌های صورت گرفته در این دانشگاه با عنوان حرکتی بسیجی یاد کرد و گفت: در این دانشگاه اساتید و دانشجویان با حداقل‌ها کار می‌کنند و این نمونه کار بسیجی است.

انتهای پیام/2499/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول