اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان خبر داد

انعقاد 11 قرارداد از سوی دانشگاه زنجان با مراکز علمی و پژوهشی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه زنجان گفت: 11 قرارداد با اعتبار 4 میلیارد و 600 میلیون ریال از سوی دانشگاه زنجان با مراکز علمی و پژوهشی منعقد شده است.

انعقاد 11 قرارداد از سوی دانشگاه زنجان با مراکز علمی و پژوهشی

محسن افشارچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با تلاش دانشگاهیان، دانشگاه زنجان در رتبه‌بندی صورت گرفته توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به رتبه 22 صعود کرده است.

وی با بیان اینکه موسسات پژوهشی شرکت‌کننده در این رتبه‌بندی موسساتی هستند که دانشجو می‌پذیرند، افزود: از مجموع 73 موسسه ارزیابی شده در رتبه‌بندی، 12 مورد به پژوهشگاه‌ها مربوط می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان فعالیت‌های پژوهشی را از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در ارتقای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دانست و افزود: 123 مقاله از سوی دانشگاه زنجان در کنفرانس‌های خارجی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه 837 مقاله از سوی این دانشگاه در کنفرانس‌های داخلی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: 157 مقاله ISI و 57 مقاله غیر ISI از سوی این دانشگاه در مجلات خارجی ارائه شده است.

افشارچی از ارائه 107 مقاله مقالات علمی و پژوهشی از سوی این دانشگاه خبر داد و گفت: 96 مقاله ISC نیز از سوی این دانشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به انعقاد 11 قرارداد علمی و پژوهشی از سوی این دانشگاه تصریح کرد: این قراردادها به مبلغ 4 میلیارد و 600 میلیون ریال منعقد شده است.

*ارتقای تحصیلات تکمیلی از برنامه‌های دانشگاه زنجان است

رئیس دانشگاه زنجان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در تولید علم را ارتقای مقاطع تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و افزود: در این زمینه مجموع رشته‌های مقطع دکتری به 27 رشته افزایش یافته است.

وی ساماندهی ظرفیت خوابگاه‌ها را از برنامه‌های این دانشگاه دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه به 3 هزار و 450 نفر افزایش یافته است.

افشارچی با اشاره به امضای نخستین قرارداد پذیرش دانشجوی مشترک در مقطع دکتری فی‌مابین دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان و پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران در رشته بیوتکنولوژی کشاورزی تصریح کرد: همکاری‌های پژوهشی در قالب طرح‌های مشترک، برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشترک، ایجاد ارتباطات علمی و بهره‌مندی از امکانات طرفین از اهداف این قرارداد است.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول