اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاه‌های اردبیل:

دین‌پژوهی لازمه اسلامی کردن دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاه‌های اردبیل گفت: مرکز حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاه‌های استان اردبیل مستقر در دانشگاه محقق اردبیلی تا پایان آذرماه اقدام به جذب دانشجو در ترم جدید می‌کند.

دین‌پژوهی لازمه اسلامی کردن دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل و در جمع نمازگزاران علما را خاشع‌ترین و خاضع‌ترین آفریده‌های الهی در بیان احکام و مبانی اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: علما در طول تاریخ با انتقال علم و مفاهیم ارزشی اسلام سعی کرده‌اند نقش و جایگاه اصیل خود را به شایستگی ایفا کنند.

وی با گرامی داشت 16 آذر روز دانشجو خاطرنشان کرد: دانشجویان ما در سه مقطع با مبارزه بی‌امان با استکبار جهانی و سلطه‌گران بدذات نشان دادند که پشتیبان حرکت اصیل مردمی و ارزشی هستند که 16 آذر 32، 13 آبان 58 و دوران دفاع مقدس و شهادت در راه اسلام از جمله این مقاطع سرنوشت‌ساز است.

این استاد حوزه و دانشگاه از شهدای دانشجوی هویزه به عنوان هویت و نماد ایثار دانشجو یاد کرد و بیان داشت: آنها در کنار حضور تاثیرگذار در سنگر علم در رفعت جهاد و شهادت نیز سربلند حاضر شدند و برای دشمنان ما در صیانت از انقلاب اسلامی درسی تاریخی دادند که هرگز حریم این نظام آلوده به نفسانیت نمی‌شود.

دانشجوی دین‌پژوه تربیت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رجب‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به پذیرش دانشجویان دین‌پژوه در حوزه علوم اسلامی و نشر معارف دینی تصریح کرد: علاقمندان تا پایان آذرماه فرصت دارند در این مرکز ثبت نام کنند تا در کنار تحصیلات آکادمیک خود بتوانند با مراتب عرفان و علوم اسلامی و احکام و حدود دینی بهتر آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان این مرکز هم اکنون در ترم پنج تحصیل می‌کنند و ما برای دوره‌های جدید این دانشجویان را جذب می‌کنیم تا به تحصیل خود در این مرکز که سه سال است تاسیس شده ادامه دهند.

رئیس مرکز حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاه‌های اردبیل اضافه کرد: کلاس‌های این مرکز روزهای پنج‌شنبه صبح و بعد از ظهر تشکیل شده و در شش ترم شامل دروس حضوری و مجازی است که با دعوت از اساتید مجرب دانشگاه و حوزه این تحصیلات انجام می‌شود.

رجب‌نژاد با یادآوری اینکه مهمترین دغدغه رهبری آشنائی دانشجویان را مبانی دینی و آسیب‌شناسی در این زمینه است گفت: این مرکز به چنین دغدغه‌هایی پاسخ داده و یک حرکت نوینی را به سمت دین‌پژوهی و دین‌باوری نسل آینده شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 استاد برجسته حوزه و دانشگاه در این مرکز برای دانشجویان مطالب جدیدی را عرضه می‌کنند افزود: تحصیل در این مرکز بدون شهریه انجام می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه در این مرکز دروسی مانند انسان‌شناسی، فقه، ترجمه مفاهیم قرآن، تاریخ اسلام و سیره انبیا، اخلاق، جریان‌شناسی، نظام سیاسی، آشنایی با ادیان و همچنین مذهب‌شناسی به دانشجویان تدریس می‌شود اظهار داشت: در این مرکز برادران و خواهران مومن و متدین و عفیف و باحجاب حضور یافته و شرایط سنی نیز به کمتر از 25 سال تقلیل یافته است.

رجب‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به آداب علم‌آموزی نظیر اخلاص، کسب تقوا و حسن اخلاق، تواضع و همت عالی اشاره کرد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر به علم توام با عمل نیاز مبرم داریم.

انتقاد از بدحجابی دانشجویان غیربومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاد گروه معارف و احکام اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از بدحجابی و بی‌حجابی دانشجویان غیربومی از نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها روسای تمام دانشگاه‌های استان خواست؛ تا با تذکر و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به اصلاح این روند اقدام عاجل کنند.

رجب‌نژاد با یادآوری اینکه انکارکنندگان واجبات الهی مرتد هستند اضافه کرد: آنهایی که به حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و سایر احکام و حدود اسلامی به دید استهزا نگاه کنند مرتد هستند.

وی در پایان سخنان خود نشاط دینی دانشجویان، غنیمت شمردن فرصت‌ها و خوب گوش دادن و به موقع سوال کردن را از دیگر ویژگی دانشجویان شاخص و ممتاز جامعه اسلامی یاد کرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول