اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سمنان:

گروه‏های تعزیه در استان سمنان ساماندهی می‏شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: گروه‏های تعزیه‏خوانی در این استان با ثبت نام در خانه تعزیه ساماندهی می‏شوند.

گروه‏های تعزیه در استان سمنان ساماندهی می‏شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، حمید یزدانی افزود: پس از راه‏اندازی خانه تعزیه در استان سمنان، برای نخستین بار در کشور گروه‏های تعزیه‏خوانی می‏توانند با مراجعه به این مرکز اطلاعات و مدارک خود را به ثبت برسانند.

وی گفت: سرپرستان گروه‏های تعزیه‏خوانی می‏توانند پس از ثبت گروه خود در این خانه، از برنامه‏های این مرکز از جمله آموزش، نسخه‏خوانی و ... بهره‏مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود خرافات و موضوعات غیرواقعی در هنر تعزیه اظهار داشت: تعزیه، هنری ملی و مذهبی بوده که سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

یزدانی ادامه داد: تعزیه ممکن است در برخی نقاط دچار موضوعات نامرتبط باشد که خانه تعزیه سعی دارد با بهره‏مندی از منابع و اساتید مجرب، این آیین ثبت شده در فهرست جهانی را بسط و گسترش دهد.

وی افزود: تعزیه‏خوانان می‏توانند با مراجعه به خانه تعزیه در بلوار شریف واقفی سمنان یا روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان و شهرستان‏های تابعه اقدام به تکمیل فرم و ارائه مدارک کنند.

انتهای پیام/22494/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول