اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز عاشورا

بزرگ‌ترین تعزیه خیابانی خوزستان در شوشتر برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی عصر عاشورا بزرگ‌ترین تعزیه خیابانی استان خوزستان در شوشتر برگزار شد.

بزرگ‌ترین تعزیه خیابانی خوزستان در شوشتر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر عصر امروز طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین تعزیه شهرستان با همکاری هیئت شبیه‌خوانی حسینیه اعظم در مسیری به طول بیش از دو کیلومتر و با حضور بیش از 500 نفر برگزار شد که بسیار مورد استقبال مردم شوشتر قرار گرفت.

این تعزیه از میدان 17 شهریور شوشتر آغاز و تا بقعه امامزاده عبدالله ادامه پیدا کرد و در مسیر حرکت این هیئت تعزیه‌های مختلف دیگری هم با عناوین «حُر»، «عباس‌ابن‌علی»، «علی اکبر»، «علی اصغر» و «امام حسین(ع)» برگزار می‌شود.

این هیئت تعزیه در دو روز متوالی تاسوعا و عاشورا برنامه اجرا می‌کند و روز تاسوعا نیز پس از طی مسیری سه کیلومتری به بقعه برابن مالک انصاری رفته و در آنجا تعزیه پایانی خود را برگزار می‌کنند.

این تعزیه دارای سابقه‌ای طولانی است و به این دلیل همه ساله افراد زیادی از سایر شهرهای خوزستان برای دیدن آن به شوشتر سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس شوشتر از نظر نحوه عزاداری در استان خوزستان بی‌‌نظیر است و همه ساله گروه‌های مختلفی از مستندسازان کشور برای به تصویر کشیدن گوشه‌ای از عزاداری این منطقه به این شهر تاریخی سفر می‌کنند.

انتهای پیام/72006/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول