اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی:

«نسخه‌های خطی تعزیه شهرستان تفت» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ «نسخه‌های خطی تعزیه شهرستان تفت» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«نسخه‌های خطی تعزیه شهرستان تفت» منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب نسخه‌های خطی تعزیه شهرستان تفت اظهار کرد: این اثر به کوشش کاظم دهقانیان و مقدمه محمدرسول شجاعی تفتی در آینده‌ای نزدیک چاپ می‌شود و از هفته آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نسخه‌های خطی تعزیه شهرستان تفت از سلسله معرفی میراث مخطوط بوده و نخستین مجموعه‌ای است که نسخه‌های خطی تعزیه و تصاویر آنها به صورت عینی در آن چاپ می‌شود.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی با بیان اینکه کتاب نسخه‌های خطی تعزیه در شهرستان تفت دارای دو جلد است گفت: جلد نخست این کتاب شامل مقدمه، آشنایی با حافظان نسخه‌های خطی، بانیان تعزیه و اسناد فعالان تعزیه شهرستان تفت است.

وی عنوان داشت: گزیده نسخه‌های حاج غلامحسین طایفی نصرآبادی در بخش دوم کتاب نسخه‌های خطی تعزیه در شهرستان تفت ارائه شده است.

اشکوری یادآور شد: جلد دوم این کتاب شامل گزیده نسخه‌های حاج غلامحسین دهقانی تفتی و تصاویری از شبیه‌خوانی و تعزیه در شهرستان تفت از توابع یزد است.

وی تصریح کرد: تصاویر و معرفی تعزیه‌هایی از شهدا، حضرت زهرا(س)، امیر مؤمنان(ع)، مجلس ایوب(ع)، وفات حضرت خدیجه(س) و وفات حضرت معصومه(س) در این کتاب وجود دارد.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ نسخه‌های خطی تعزیه از مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: اصطلاحات خاصی در تعزیه‌های شهرهای مختلف وجود دارد که برای مخاطبان و علاقه‌مندان این حوزه دارای اهمیت است.

وی یادآور شد: کسانی که در زمینه شعر آیینی یا تاریخ تحلیلی کار می‌کنند می‌توانند از این اثر استفاده کنند.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول