اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج هنرمندان شاهرود:

تاثیر تعزیه‌ کمتر از عزاداری و روضه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود گفت: تاثیر تعزیه‌ کمتر از عزاداری و روضه نیست و باید بیشتر به این هنر توجه شود.

تاثیر تعزیه‌ کمتر از عزاداری و روضه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس اعتماد در جلسه هیئت عاشقان ابوالفضل(ع) کانون بسیج هنرمندان شاهرود که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: اگر هنرمندان بسیجی با معنویت ایفای نقش کنند، تاثیر آن مضاعف می‌شود.

رئیس بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود گفت: یکی از جلوه‌های معنویت در هنر، پاکی جسم و روح بوده و با وضو بودن موجب پاکی جسم شده و برای نمونه، اثر تعزیه ناشی از همین خصوصیت است.

اعتماد با اشاره به اهمیت تعزیه‌خوانی گفت: معتقدیم هر تعزیه، یک روضه است و مطمئناً تاثیر کمتری از عزاداری و روضه ندارد.

رئیس بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود اظهار داشت: باید هنرمندان بسیجی هیئت عاشقان ابوالفضل(ع) که متعلق به کانون بسیج هنرمندان شاهرود است، با اعتقاد کامل و با وضو در تمرینات و اجرای تعزیه نمایشی حضور یابند تا اجرای تعزیه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اجرای پنج تعزیه نمایشی در نمایشگاه «در امتداد عاشورا» در شاهرود خاطرنشان کرد: تا پایان محرم، برنامه‌های مختلفی طراحی شده است و در اجرای برنامه برای علاقه‏مندان تعزیه، آمادگی کامل داریم.

اعتماد، اجرای تعزیه حر بن یزید ریاحی و شهادت حضرت عباس(ع) در روز پنجم محرم در تکیه بازار، تعزیه روز ششم محرم در شهرک بهارستان، روز دهم محرم در شهرک ابوذر شاهرود و روز دوازدهم محرم در مسجد صاحب‌الزمان(عج) و مدرسه قلعه و اجرای تعزیه نمایشی در تکیه برنجی‌ها را از جمله فعالیت‌های گروه تعزیه‌خوان بسیج هنرمندان شاهرود برشمرد.

همچنین مراسم تعزیه‌خوانی و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) به همت بسیج جامعه زنان سپاه شاهرود در فاطمیه باغ‏زندان شاهرود برگزار شد.

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هدف از برپایی این مراسم، معرفی زنان عاشورایی و به نمایش گذاشتن بخشی از ایثار و عفت آنهاست.

طاهره سیفی افزود: اجرای این مراسم تداعی‌گر صفات و ارزش‌های والای زینب کبری(س) است؛ بانویی که با خطبه کوبنده خود، کاخ ظلم و باطل را تا همیشه تاریخ ویران کرد.

وی تبییت نقش اساسی عقیله بنی‌ هاشم در پیام‏رسانی واقعه عظیم عاشورا و نشان دادن نقش حقیقی زن در ترویج ارزش‌های الهی را از جمله اهداف این مراسم عنوان کرد.

انتهای پیام/22492/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول