اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با روزهای پایانی ماه محرم

تعزیه‏خوانی در دیباج و کلاته قوت گرفت

خبرگزاری فارس: آیین تعزیه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی هم‏زمان با روزهای پایانی ماه محرم در شهر کلاته‏رودبار و دیباج قوت گرفت.

تعزیه‏خوانی در دیباج و کلاته قوت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، در این مراسم سنتی، عزاداری هیئت‌های محله‌های دیباج زردوان، ورزن و قلعه و همچنین هیئت عزاداری شهر کلاته‌رودبار و تویه‌رودبار در محل امامزاده محمد(ع) دیباج برگزار شد.

در انتهای مراسم با گلباران مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس، خلق صحنه‏های جالبی از سوی عاشقان سالار کربلا صورت گرفت.

یک کارشناس مسائل مذهبی در این مراسم گفت: بسیجیان سلحشور از وفادارترین قشرها به آرمان‌ها و اهداف امام راحل شهیدان و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و این مهم را با اهدا خالصانه خون پاک خویش در دوران دفاع مقدس به جهانیان ثابت کردند.

حجت‌الاسلام علی نصیری‌فر افزود: اگر دفاع مقدس حماسه شد، به خاطر اقدامات بسیار ارزشمندی است که در زمان جنگ انجام شده و مهم‌ترین آن، دفاع و تبعیت از اصل ولایت فقیه بود که دفاع مقدس را تبدیل به حماسه کرد.

وی بیان داشت: تمام نعمت‌های خداوند دارای استعداد فرصت و تهدید هستند؛ از قبیل نعمت امنیت که تهدید آن ناامنی است؛‌ بنابراین انسان قادر است تهدید‌ها را به فرصت و فرصت را به تهدید تبدیل کند.

این کارشناس مسائل مذهبی تاکید داشت: دشمنان درصدد تضعیف ارزش‌ها و اعتقادات ملت ایران هستند و برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود گزینه‌های متفاوتی را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: عشق به ولایت، عشق به انبیا و ائمه اطهار(ع) است و الهام گرفتن از حادثه بزرگ و پرشور عاشورا و کربلا عناصر موفقیت‌ساز و پیروزی‏آفرین مردم غیور ایران اسلامی است.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: امروز بعد از گذشت چندین سال از پایان جنگ نظامی و سخت، دشمن از جبهه‏های جنگ نرم و اقتصادی کشورمان را مورد هجمه قرار داده اما باز تیرشان به سنگ خورده است؛ چرا که نسل رزمندگان دوران جنگ و جوانان بسیجی ما همچنان پا بر جاست.

انتهای پیام/22493/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول