اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

راه‌آهن بستان‌آباد به سرعین متصل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب طرح مطالعات راه‌آهن بستان‌آباد سراب این خط ریلی به شهرستان سرعین متصل می‌شود.

راه‌آهن بستان‌آباد به سرعین متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در نشست با اهالی شهرستان نیر اظهار داشت: با پایان مطالعات راه‌آهن بستان‌آباد به سراب پیشنهاد کردیم تا این مسیر به سمت نیر و سرعین نیز ادامه پیدا کند که در این ارتباط شاهد پیگیری‌ها و اقدامات لازم در حوزه مدیریتی و عملیاتی شدن این خواسته و مطالبه مردم هستیم.

وی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم از سمت آذربایجان شرقی این خط ریلی را به استان متصل کنیم و از طرفی بتوانیم راه‌آهن میانه اردبیل را تکمیل کنیم و با اتصال آن به پارس‌آباد و حوزه قفقاز خط ریل بین‌المللی ایجاد کنیم، قادر هستیم این استان را از بن‌بست و برخی گرفتاری‌ها به خوبی نجات دهیم.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آنچه که در این بین بسیار ضروری به نظر می‌رسد اتصال این استان به شاهرگ‌های اصلی برای خروج از بن‌بست و رسیدن به نقطه پیشرفت و تعالی واقعی است که در این زمینه از طریق وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون‌های عمرانی و زیربنایی مجلس طرح‌های یاد شده را پیگیری می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان نیر در یک موقعیت استثنایی برای اتصال به استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و استان‌های شمال‌غرب قرار دارد که اگر از ظرفیت این شهرستان و توانمندی‌های آن به خوبی استفاده شود، می‌تواند به معبر اصلی در این حوزه تبدیل شده و بخش عظیمی از تبادلات اقتصادی و تجاری از طریق این شهرستان به سایر مناطق صورت بگیرد.

وی به برخی از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در قالب استانی و منطقه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: مجوز راه‌اندازی دانشگاه فناوری‌های نوین سبلان اخذ شده و قرار است از بهمن ماه این دانشگاه دانشجو پذیرش کند که اصرار ما بر توسعه و تقویت این دانشگاه در رشته‌های پرطرفدار و در سطح ملی بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرگز حاضر نیستیم این دانشگاه به صورت یک مجموعه محدود و یا زیر مجموعه دانشگاه دیگر اداره شود چرا که دانشگاه فناوری‌های نوین سبلان اردبیل می‌تواند جایگاهی همپای دانشگاه‌های معتبر کشوری نظیر صنعتی شریف و یا دانشگاه بین‌المللی قزوین را داشته باشد.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود همچنین به قول مساعد وزیر نفت در مورد احداث و راه‌اندازی پتروشیمی اردبیل و اکتشاف نفت مغان اشاره کرد و گفت: از طریق صندوق توسعه ملی قرار است با رایزنی‌های انجام شده اعتبار مورد نیاز دریافت شود تا کارخانه پتروشیمی اردبیل بتواند در مسیر توسعه و پیشرفت حقیقی قرار گرفته و عملیات اجرایی آن شروع شود.

تحریم‌ها را با اقتصاد مقاومتی به فرصت تبدیل کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست با مردم تازه‌کند پارس‌آباد اظهار داشت: ما با تکیه بر مبانی اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند، قادر شدیم تحریم‌های دشمنان را به فرصت توسعه و پیشرفت واقعی تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام حبیب برومند در ادامه افزود: در این اوضاع و احوال اقتصادی همه دلسوزان نظام به ویژه مجلس با تصویب قوانین تسهیل‌گر می‌کوشد تا با جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به حوزه کار و تلاش مضاعف رونق ببخشد.

وی نقش روستاییان در توسعه و تقویت مؤلفه اقتصاد مقاومتی را خاطرنشان کرد و ادامه داد:‌ همه در یک جهت باید حرکت‌هایمان را منسجم کنیم چرا که بیش از گذشته امروز نیازمند حرکتی هستیم که ابهت دشمنان را بشکند و نظام اسلامی ما را در اوج اعتلا قرار دهد.

انتهای پیام/62004/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول