اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه نینوا گلستان:

آمریکا در عملیات روانی شکست سختی خورده است

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه نینوا استان گلستان گفت: آمریکا در جنگ روانی علیه ایران شکست سختی خورده است چراکه هشت روز بیت‌المقدس و تل‌آویو با فجر سه و پنج زده شد ولی اسرائیل هیچ غلطی نتوانست بکند.

آمریکا در عملیات روانی شکست سختی خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین کریمی‌اول ظهر امروز در همایش بسیج متخصصین که در مرکز تحقیقات پنبه کشور در گرگان برگزار شد اظهار داشت: آمریکا و غرب به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق جنگ سخت و نظامی و سلطه فرهنگی نمی‌توانند بر ایران چیره شوند لذا جنگ اقتصادی را در پیش گرفته‌اند و این جنگ اقتصادی شیوه‌ای از عملیات روانی دشمن است.

وی عملیات روانی را نفوذ بر افکار و اندیشه تعریف کرد و اذعان داشت: در این نوع عملیات با فکر و اندیشه حریف رو به رو هستیم و چیزی بنام توپ، تانک و اسلحه نداریم هر کس بتواند با استفاده از شیوه‌های عاطفی در عقیده دیگران نفوذ کند اعماق وجود او را در اختیار خود می‌گیرد. 

کریمی‌اول تصریح کرد: عملیات روانی از بدو خلقت تاکنون وجود داشته و بشر در ابعاد و اشکال گوناگون این حربه را استفاده کرده است.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان گفت: مثلاً در جنگ‌های قدیمی از کلاه‌خودهای ترسناک و یا پوستین‌های حیوانات وحشی که ایجاد وحشت می‌کردند استفاده می‌شد و یا اینکه با ایجاد سر و صدا و هلهله و استفاده از پرچم‌های بسیار سعی داشتند توان نظامی و قدرت خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: حتی در جنگ‌های اخیر مانند افغانستان شاهد بودیم که حدود 18 میلیون اعلامیه بر روی مردم ریختند که ما برای مبارزه با تروریسم آمدیم و به دروغ می‌گفتند که بن‌لادن و ملا عمر را گرفتیم.

کریمی‌اول اضافه کرد: در عراق نیز آمریکا با این شیوه بدون درگیری و خیلی راحت توانست رژیم صدام را سرنگون کند چراکه ارتش عراق از لحاظ روانی توانی برای مقاومت نداشت و به این باور رسیده بود که در مقابل آمریکا نمی‌تواند بایستد.

سپر آهنین توهم آمریکا و اسرائیل است

جانشین سپاه نینوا استان گلستان افزود: روش‌هایی که دشمن در عملیات روانی بر می‌گزیند متفاوت است یکی از این شیوه‌های مرسوم فریب است.

وی تصریح کرد: در عملیات فریب اطلاعات وارونه و دروغین داده می‌شود و این اطلاعات وارونه خودبه‌خود در تصمیم‌گیری حریف تاثیر می‌گذارد.

کریمی‌اول گفت: آمریکا و اسرائیل چنان مردم دنیا را با واژه‌هایی چون سپر آهنین فریفته‌اند که کسی باور نمی‌کند که این دولت‌ها ضربه‌پذیر باشند اما برخورد موشک‌های فجر سه و پنج در تل‌آویو و بیت‌المقدس همه این توهمات را به هم زد و تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را شکست.

وی دومین شیوه‌ در عملیات روانی را بحث تشکیک و تشدید دانست و اذعان داشت: در این روش با شور و شوق ایجاد کردن و استفاده از عواطف دشمن به دنبال نیّات خود است.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان بیان داشت: مثلاً در همین بحث جنگ اقتصادی دشمن می‌تواند با افزایش قیمت‌ها مردم را به شورش‌های اجتماعی بکشاند که بسترش آماده است بر عکس اگر مردم، بازاریان، کسبه و دیگران بپذیرند که این افزایش قیمت‌ها و تحریم‌ها یک جنگ تمام عیار علیه انقلاب اسلامی است می‌توانیم همه را بسیج کنیم و با مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی دشمن را مایوس کنیم.

خیلی‌ها که در مسیر امام (ره) و انقلاب بودند تطمیع شدند

جانشین سپاه نینوا استان گلستان سومین شیوه عملیات روانی دشمن را تطمیع خواند و گفت: این آفتی است که متاسفانه در فضای فعلی انقلاب ما وجود دارد حتی خیلی‌ها که در مسیر امام (ره) و انقلاب بودند تطمیع شدند و یک لحظه آنها را بردند در بی‌بی‌سی و مدرک دکتری افتخاری دادند و آنها هم به تمام داشته‌های خود پشت پا زدند.

کریمی‌اول افزود: تطمیع در افراد معمولی اتفاق نمی‌افتد بلکه در رجل سیاسی و آنهایی از تصمیم‌گیرندگان و تاثیرگذاران نظام هستند و یا افرادی که به صاحبان حکومت نزدیک هستند و یا فرماندهان نظامی ارشد صورت می‌گیرد در طول حیات بشر نیز تطمیع بوده و حتی در صفین، کربلا و انقلاب اسلامی نیز مواردی را شاهد بودیم.

ناو آمریکایی باید از قایق کوچک سپاه پاسداران اجازه بگیرد

کریمی‌اول چهارمین عامل عملیات روانی دشمن را ارعاب و وحشت خواند و افزود: از اول انقلاب فضایی را درست کردند که این انقلاب تا سه ماه دیگر دوام ندارد مدام می‌گفتند آمریکا آمده و می‌خواهد عملیات نظامی بکند.

وی اضافه کرد: در همین چهارراه شریعتی گنبدکاووس که خود من هم بودم انواع گروهک‌ها اعم از حجتی، امتی، آرمان مستضعفین، منافقین، اقلیت، اکثریت و مارکسیست‌ها و سایر گروه‌ها می‌گفتند که سه ماه دیگر کار این انقلاب تمام است.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: در همین چند سال اخیر در بحث انرژی هسته‌ای چند بار آمریکا و اسرائیل ایران را به عملیات نظامی تهدید کردند! خداییش چی شد؟ آنها نه تنها نتوانستند به ما حمله کنند بلکه امروز زیر باران موشک‌های فجر سه و پنج قرار گرفته‌اند و این عزتی بود که خداوند به ما داده است.

وی ادامه داد: امروز ناو آمریکایی برای عبور از تنگه هرمز از قایق کوچک سپاه پاسداران باید اجازه بگیرد، اما متاسفانه عده‌ای در داخل هستند که اینها را نمی‌بینند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول