اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پیشین بسیج دانشجویی کازرون:

اقتصاد لیبرالی آمریکای فرورفته در باتلاق، کارساز نیست

خبرگزاری فارس: مسئول پیشین بسیج دانشجویی کازرون گفت: آمریکا در باتلاق اقتصاد لیبرالی فرو رفته و چنین کشوری چگونه می‌تواند رفاه را به کشورهای دیگر ارمغان بدهد.

اقتصاد لیبرالی آمریکای فرورفته در باتلاق، کارساز نیست

هادی صحرابان امروز در حاشیه برگزاری نخستین تریبون آزاد که با عنوان «رابطه با آمریکا آری یا خیر» در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان صورت گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون، اظهار داشت: مذاکره با آمریکا باید در شرایط برابر و مساوی انجام پذیرد و این کشور نیز حساب خود را با جمهوری اسلامی ایران در مورد بدهی مالی خود و همچنین غرامت‌های جنگی تسویه کند.

وی افزود: آمریکا اگر جویای صلح با ایران است باید در مرتبه نخست، سیاست چماق و هویج را کنار بگذارد و صداقت خود را به ملت ایران نشان دهد تا دیوار بلند بی‌اعتمادی این ملت نسبت به آن از بین برود. ‌

صحرابان سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای، تحریم واردات دارو به کشور و بلوکه کردن حساب ایران و صدها جنایت دیگر به این ملت را نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا برشمرد و اضافه کرد: دشمنی‌های این کشور استعمارگر با جمهوری اسلامی در طول 33 سال از عمر انقلاب اسلامی نشان داده که مشکل آمریکا با ایران، فرهنگ سیاسی و مردم‌سالاری دینی ملت ما است.

مسئول پیشین بسیج دانشجویی کازرون ادامه داد: آمریکا و ایادی دست‌نشانده آن در صدد هستند، مردم‌سالاری دینی ملت ایران را که کشورهای اسلامی آن را به عنوان الگو برای خود برگزیده‌اند با فتنه‌انگیزی و دسیسه، الگویی ناموفق و ناکارآمد جلوه دهند.

صحرابان در ادامه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: چرا برخی فکر می‌کنند فقط آمریکا رزاق و روزی دهنده است و آیا این نوع تفکر شرک نیست.

وی تصریح کرد: امروزه آمریکا در باتلاق اقتصاد لیبرالی فرو رفته و چنین کشوری چگونه می‌تواند رفاه را به کشورهای دیگر به ارمغان بیاورد در صورتی که خود محتاج آن است.

این فعال سیاسی در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی امروز با عملیاتی شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی توسط مردم ایران محکوم به شکست است و در آینده نزدیک بزرگترین پیروزی را در پیش رو داریم.

صحرابان در پایان از نکات جالب توجه این مراسم سیاسی را داشتن محیطی آرام و منطقی دانشجویان و استماع موافقان و مخالفان سخنان یکدیگر در مورد آمریکا عنوان کرد.

به گزارش فارس، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سه دانشجوی استکبارستیز در سال 1332 تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون با موضوع «رابطه با آمریکا آری یا خیر» برگزار شد که 10 نفر از دانشجویان به عنوان موافقان و مخالفان رابطه به ایراد نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول