اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بروجن در مجلس خبر داد

اختصاص 27 میلیارد تومان اعتبار به کشاورزی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در آذر ماه جاری بیش از 27 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی این استان اختصاص پیدا می‌کند.

اختصاص 27 میلیارد تومان اعتبار به کشاورزی چهارمحال و بختیاری

امیرعباس سلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: طی نشست‌هایی که در ماه‌های اخیر با وزیر کشاورزی انجام گرفته، مقرر شد تا 110 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شود.

وی افزود: در همین راستا طی توافقات صورت گرفته مقرر شد تا 25 درصد از این میزان اعتبار که معادل اعتباری افزون بر 27 میلیارد تومان می‎شود در آذر ماه به استان تخصیص داده شود و در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

سلطانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی و دامداری برخوردار است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات و جذب آن‌ها می‌توان شاهد تحول و توسعه بیش از پیش این بخش در استان باشیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به این استان، گفت: ایجاد انبار سرد محصولات کشاورزی شهرستان بروجن یکی از مصوبات این سفر بود که تاکنون در این زمینه اقدام لازم به عمل نیامده است.

این مسئول افزود: طی جلسات برگزار شده با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد تا مراحل ابتدایی ایجاد این انبار سرد در شهرستان بروجن انجام و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه شغل 40 درصد از جمعیت شهرستان بروجن کشاورزی و دامداری است، اظهار داشت: این موضوع می‎طلبد تا در راستای سازماندهی امور کشاورزی و دامداری این شهرستان برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد و اعتبارات لازم به این بخش اختصاص داده شود.

سلطانی، سیب‌زمینی را از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان بروجن دانست و گفت: این در حالی است عدم وجود انبار سرد در این شهرستان برای سیب‌زمینی‌کاران و محصولات آن‌ها  مشکلاتی ایجاد کرده که با ایجاد انبار سرد در این شهرستان این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده تا قیمت خرید تضمینی سیب‌زمینی از سیب‌زمینی‌کاران 100 تومان بیشتر از نرخ قبلی تعیین شود.

انتهای پیام/68004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول