اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

انحراف 30 درصدی تسهیلات بخش کشاورزی طبیعی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: انحراف 30 درصدی در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی امری طبیعی است اما بالاتر از این پذیرفتنی نیست.

انحراف 30 درصدی تسهیلات بخش کشاورزی طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در نشست با جمعی از اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: شرایطی که برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسعه زنبور‌داری در نظر گرفته شده است دارای برخی ضعف‌ها و نقص‌هاست که امیدواریم در این زمینه با اصلاح برخی از مدارک و مستندات درخواست شده در قالب یک پرونده الکترونیکی به ثبت رسیده تا با جلوگیری از برخی کاغذ بازی‌ها فرآیند اعطای تسهیلات و روند نظارتی سهولت پیدا کند.

وی با بیان اینکه با یک سیاست‌گذاری درست می‌توان از انحرافات در پرداخت تسهیلات حوزه زنبور‌داری و مشاغل مرتبط با آن جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم در این رابطه اقدامات پیشگیرانه را برای به حداقل رساندن ضریب خطا انجام دهیم چرا که اگر مراقبتی در این زمینه صورت نگیرد انحراف به وجود آمده ممکن است چرخه تولید عسل و زنبور‌داری را دچار ضعف کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در تولید عسل با توجه به شرایط و موقعیت ممتاز می‌تواند به گونه‌ای عمل کند تا قطب خاورمیانه تلقی شود، یادآور شد: آنچه که در این باب و در رونق این صنعت مهم به نظر می‌رسد تامین نیازمندی‌ها و جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌هایی است که ممکن است به حرکت‌های توسعه بخش کشاورزی ضربه وارد کند.

نیکزاد با انتقاد شدید از سودجویان و افراد متقلب در فروش شربت و مربا به جای عسل طبیعی گفت:‌ این اقدامات و فعالیت‌ها به عرصه تولید این محصول ضربه وارد می‌کند و اعتبار کار ما را نیز زیر‌ سئوال می‌برد.

این مسئول عنوان کرد:‌ همانگونه که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز بارها در تریبون نماز جمعه تذکر داده‌اند باید با سودجویان و فروشندگان عسل تقلبی در جاده‌ها و محورهای گردشگری استان برخورد شود چرا که حضور و فعالیت آنها هیچ سود و منفعتی به حال خودشان و توسعه و رونق گردشگری ندارد.

رئیس شورای اداری استان امر نظارت بر تهیه و عرضه مواد غذایی سالم به ویژه عسل با کیفیت را یادآور شد و بیان داشت: کنترل تولید عسل با اصالت مشکلی ندارد چرا که ما امروز کارخانه‌هایی را داریم که با بسته‌بندی مناسب عسل تولید شده‌شان استان را در این زمینه حفظ می‌کنند که ما با تقویت چنین مجموعه‌هایی نباید اجازه دهیم تا افراد سود‌جو حتی غیر بومی در این زمینه ورود پیدا کنند.

نیکزاد افزود: اهمیت موضوع شوخی‌بردار نیست چرا که زنبور‌داران ما باید از نهایت فرصت پیش‌ آمده استفاده کنند تا با تولید کیفی عسل بتوانند در رونق این صنعت تاثیر‌گذار باشند.

وی با یادآوری اینکه اکثر عسل‌های تقلبی در جاده‌ها و توسط افراد غیر بومی به فروش می‌رسد، تصریح کرد: مغازه‌داری که شغل و حرفه‌اش عسل فروشی است و پرداختن به این کار را یک هویت و شناسنامه واقعی برای خود می‌داند هرگز دست به تخلف یا تولید عسل تقلبی نمی‌زند چرا که با این کار قطعاً شان خود پایین می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه محمد ملاطفی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز با یادآوری اینکه قرار است برای تولید‌کنندگان سنتی استان زمینی در شهرک‌های صنعتی برای تولید صنعتی واگذار شود، ابراز داشت: واحدهایی که در حال حاضر با مجوز جهاد کشاورزی در حوزه فرآورده‌های لبنی فعالیت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به شهرک‌های صنعتی از این ظرفیت استفاده کرده و به جابجایی محل فرآوری محصول اقدام کنند.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در سخنانی تصریح کرد: از سال 89 تولید اتانول از ضایعات سیب‌زمینی جزو طرح‌های اولویت‌دار بوده که صاحبان این صنایع منتظر صدور مجوز و پرداخت تسهیلات هستند.

ارژنگ عزیزی گفت: برای احداث این کارخانه مصوبه کارگروه توسعه کشاورزی نیاز است چرا که راه‌اندازی این مجموعه با گرایش صنعتی می‌تواند اشتغال مناسبی را نیز ایجاد کند.

انتهای پیام/62005/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول