اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کمیسیون ماده 21 طرح‌های غیر کشاورزی تأکید شد

تمامی اراضی غیر کشاورزی به بخش خصوصی یا دولتی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید تمامی اراضی طبق ضوابط قانونی به بخش خصوصی و یا دولتی واگذار شود و کمیسیون ماده 21 مسیر را برای تحویل اراضی هموارتر کند.

تمامی اراضی غیر کشاورزی به بخش خصوصی یا دولتی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در نشست کمیسیون طرح‌های غیر کشاورزی (ماده 21 ) با بیان اینکه زمین‌های ملی و دولتی برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری واگذار می‌شود اظهار داشت: کسانی که این زمین‌ها را دریافت می‌کنند باید طرح‌هایشان را در زمان معین عملیاتی کرده در غیر این صورت زمین‌ها از آنها پس گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری اراضی از یک سال تا 15 سال انجام می‌شود افزود: در صورت اجرا و بهره‌برداری از طرح این مدت زمان قابل تمدید می‌باشد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تشخیص تخلف و یا تعلل مستأجرین در اجرای طرح به عهده کمیسیون ماده 33 اصلاح قانون حفاظت می‌باشد.

نارویی بیان داشت: واگذاری زمین به دستگاه‌های دولتی از طریق کمیسیون طرح‌های غیر کشاورزی و همچنین از طریق ماده 69 انجام می‌شود.

وی با تأکید بر گسترش واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در سطح استان با واگذاری اراضی مورد نیاز 22 واحد اشتغال‌زایی از زمین‌های بایر (غیر کشاورزی ) موافقت کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه افرادی که بخواهند از اراضی ملی برای کارهای غیر کشاورزی استفاده کنند، باید به امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان مراجعه کنند، تصریح کرد: این افراد ممکن است دولتی و یا خصوصی باشند که در هر صورت باید روال قانونی را طی کرده و پس از بررسی در مورد اینکه زمین درخواستی، ملی و سنددار بوده و معارض ندارد، در کمیسیون مربوطه اختصاص داده می‌شود.

در ادامه این نشست، 60 هکتار از اراضی غیر کشاورزی سطح استان به اجرای 22 طرح تولیدی، صنعتی و خدماتی اختصاص داده شد.

در این نشست، تعداد 23 طرح غیر کشاورزی نیز مورد بررسی و اصلاحیه قرار گرفت.

انتهای پیام/75002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول