اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

با احداث سد «شیو و آبدگاه» تحولی عظیم در کشاورزی باشت ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس:فرماندار باشت: با توجه با این‌که باشت قطب کشاورزی استان است، با احداث دو سد «شیو و آبدگاه» تحولات چشمگیری در بخش کشاورزی و تأمین آب آشامیدنی و صنعتی در این شهرستان بوجود خواهد آورد.

با احداث سد «شیو و آبدگاه» تحولی عظیم در کشاورزی باشت ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی‌اصغر قلی‌پور صبح امروز در کارگروه کشاورزی شهرستان باشت، اظهار کرد: سد مخزنی شیو با ظرفیت 100 میلیون متر مکعب آب سالانه 17 هزار هکتار از زمین‌های باشت و گچساران را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و به علاوه آب شرب و صنعتی این دو شهرستان را هم تقویت می‌کند.

فرماندار باشت گفت: سد مخزنی آبدگاه که مطالعات فاز اول آن انجام شده است و مطالعات فاز دوم آن در حال پیگیری است، قریب به یک هزار هکتار زمین دیم را به آبی تبدیل می‌کند.

قلی‌پور تصریح کرد: احداث سد شیو که هم اکنون جهت صدور مجوز ماده 215 در مرکز کشور در مرحله بررسی و تعیین ردیف است، آماده برای اجرا در آینده نزدیک می‌باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان باشت قطب کشاورزی استان بوده که با احداث این دو سد تحولات چشمگیری در بخش کشاورزی و تأمین آب آشامیدنی و صنعتی بوجود خواهد آورد.

  به گفته فرماندار، مهار آب‌های سرگردان که سالانه علاوه بر تخریب اراضی و با این وجود خسارات جدی به راه‌ها و ابنیه‌ها می‌رساند در استفاده بهینه از آن‌ها جهت توسعه بخش کشاورزی بسیار مهم و ارزشمند و درآمدزا خواهد بود.

  وی تأکید کرد: دولت در این رابطه گام‌های اساسی برداشته و در این شهرستان هم هر جایی که منابع آبی وجود داشته استفاده از طریق پمپاژ و یا مهار با سد آن‌ها را در برنامه کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/2571/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول