اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 25 هزار تنی تولید مواد معدنی در معدن شهید نیلچیان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با توسعه معدن شهید نیلچیان میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می‌یابد.

افزایش 25 هزار تنی تولید مواد معدنی در معدن شهید نیلچیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهزاد ابراهیمی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات صنعت‌ و معدن این استان، اظهار داشت: بر اساس مطالعات کارشناسان 16 میلیون و 800 هزار تن انواع خاک نسوز تا عمق 550 متری زمین در معدن شهید نیلچیان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید مواد معدنی این معدن سالیانه به 25 هزار تن افزایش می‌یابد، گفت: مواد استحصالی این معدن در صنایع آلومینیم، صنایع نسوز و ساینده‌ها کاربرد ویژه‌ای دارد.

ابراهیمی با اشاره به انواع مواد استخراج شده از این معدن، گفت: خاک نسوز آرژیلیت و بوکسیت با عیار 65 تا 75 درصد از جمله مواد استخراج شده از این معدن است که در سطح خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت اهمیت وجود امنیت در بخش معادن تاکید کرد و گفت: سرمایه گذار در بخش معدن باید به این باور برسد که سرمایه گذاری در این بخش بازگشت سرمایه و سود را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های مستعد کشور در زمینه صنایع معدنی است، گفت: بهره‌گیری از صنایع معدنی مهم‌ترین راهکار برای جایگزینی درآمدهای نفتی است.

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه ارتباط سازنده دانشگاه با صنعت یکی از دلایل پیشرفت صنایع کشور است، ضروری است تا با ارتباط بیشتر زمینه رشد و پیشرفت بیشتر را در این بخش فراهم کرد.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول