اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

استخراج سالانه 8.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه افزون بر 8.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.

استخراج سالانه 8.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار چهارمحال و بختیاری امسال در تولید کیفی و صادرات کالا روند رو به رشدی را داشته‌اند.

وی در ادامه از صرفه‌جویی روزانه 3 میلیارد تومان در بزرگ‌ترین کارخانه ورق خودرو خاورمیانه خبر داد و گفت: این کارخانه با رفع چالش‌های ناشی از تحریم‌ها، موفق به ثبت رکورد جدید تولید شد، که با این دستاورد از خروج روزانه 3 میلیارد و 100 میلیون تومان معادل یک میلیون و 550 هزار دلار ارز جلوگیری شد.

کرمی افزود: این واحد تولیدی روزانه هزار و 550 تن محصول تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ویژگی‌های این ورق تولیدی، گفت: مقاومت در برابر خوردگی، آب، آلودگی هوا، رطوبت و سایر مواد خورنده از ویژگی‌های این ورق تولیدی است.

وی در ادامه از آغاز مرحله دوم طرح ملی اکتشاف ماهواره‌ای کانسارهای معدنی در این استان خبر داد و گفت: مرحله دوم این طرح در 3 هزار و 500 کیلومتر از شهرستان کوهرنگ با 300 میلیون ریال اعتبار اولیه آغاز شده است.

کرمی با بیان اینکه این طرح در پنج مرحله مطالعه و ارزیابی می‎شود، افزود: مرحله نخست این طرح در شش ماه گذشته در 3 هزار و 300 کیلومتر از این استان با نظارت و همراهی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با هزینه 300 میلیون ریال اجرا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 143 معدن در این استان فعال است، افزود: سالانه افزون بر 8.5 میلیون تن مواد معدنی از جمله خاک نسوز، آرژیلیت، بوکسیت، خاک رس، آهک، مس و سنگ‌های تزیینی از معادن این استان استخراج می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول