اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

بهره‏برداری از 60 درصد ظرفیت معادن استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 60 درصد از ظرفیت معادن استان زنجان به بهره‎برداری می‏رسد.

بهره‏برداری از 60 درصد ظرفیت معادن استان زنجان

علی معصومی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان در سال گذشته با یک جهش صادراتی بسیار خوب مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه 74 درصد از صادرات استان زنجان در سال گذشته مربوط به حوزه تولیدات معادن می‏شود، خاطرنشان کرد: اهتمام به سرمایه‎گذاری در حوزه صنعت و معدن از مهم‏ترین برنامه‎ریزی‎های استان در سال‌جاری محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه نقدینگی، سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مهم‏ترین و بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی استان زنجان است، تصریح کرد: عدم اکتشافات سیستماتیک به منظور برنامه‏ریزی‎های صحیح و سریع نیز از عمده مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی استان به شمار می‏رود.

*90 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی زنجان نقدینگی است

وی با تاکید بر اینکه 90 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی موجود در استان زنجان نقدینگی است، ادامه داد: باید برنامه‏ریزی صحیحی در این زمینه صورت گیرد.

معصومی به فعالیت کمتر از ظرفیت واحدهای صنعتی استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برخی از این واحدها به دلیل نبود خاک مورد نیاز فقط از 30 درصد ظرفیت خود استفاده می‏کنند.

وی با بیان اینکه امروز از 60 درصد ظرفیت معادن استان زنجان بهره‏برداری می‏شود، یادآور شد: برطرف کردن مشکلات این واحدها سبب توسعه استان در زمینه‎های مختلف می‏شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین از اجرای طرح صیانت در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: 41 واحد صنعتی برای استفاده از تسهیلات طرح صیانت معرفی شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات طرح صیانت 60 میلیارد ریال اعلام شده است.

معصومی همچنین از اجرای شش طرح مهر ماندگار توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول