اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

دانشجویان شهدای 16 آذر را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه قم شهدای 16 آذر را بهترین الگو برای دانشجویان امروز دانست.

دانشجویان شهدای 16 آذر را الگوی خود قرار دهند

رضا حسین گندم‌کار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان با الگوگیری از شهدای 16 آذر می‌توانند در راه آگاهی بخشی به جامعه نقش پررنگی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه مبارزات 16 آذر در کشورمان از سفر معاون رئیس جمهور آمریکا پس از کودتای سال 32 آغاز شد، افزود: اعتراضات به حق دانشجویان در این روز موجب وقوع حادثه‌ای شد که 16 آذر را تا همیشه در ذهن تاریخ زنده نگه داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: این روز در واقع نماد استکبار ستیزی در قشر دانشجو است و به عنوان نقطه عطفی در مبارزات آزادی‌خواهانه کشورمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این روز نشان می‌دهد دانشجویان باید بزرگ‌ترین حامی استقلال کشور بوده و با مبارزات مقدس خود در برابر سلطه جویی تلاش کنند تا کشور را در مسیر آرمان‌های انقلاب پیش ببرند.

گندمکار عنوان کرد: پیام این روز برای دانشجویان این است که هر دانشجو باید نسبت به سرنوشت کشور خود علاقه‌مند بوده و در برابر سلطه جویی بیگانگان واکنش نشان دهد.

وی با اشاره به نقش جنبش‌های دانشجویی در تحولات کشور اظهار کرد: جنبش‌های دانشجویی در آگاهی بخشی به دانشجویان و خط مشی دادن فکری و اخلاقی می‌توانند بسیار موثر باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: دانشجویان باید به اصول قانون اساسی و ارزش‌های نظام پایبند بوده و تلاش خود را برای استقلال کشور و اعتلای اسلام انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی طیف‌های مختلفی از دانشجویان را در بر می‌گیرند، گفت: تمام این سلایق و گروه‌ها باید در راستای منافع کشور و نظام به کار برده شوند که مهم‌ترین وظیفه در این میان گسترش آگاهی‌ها در میان دانشجویان است.

انتهای پیام/78006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول