اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی واحد رشت:

نقطه مشترکی برای رابطه با آمریکا وجود ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: ایران در ارزش‌های انسانی، نیازهای جامعه و ترسیم آینده، نقطه مشترکی برای رابطه با آمریکا ندارد.

نقطه مشترکی برای رابطه با آمریکا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین شریفی در مناظره آزاد دانشجویی با موضوع «رابطه با آمریکا آری یا خیر» در سالن اجتماعات واحد رشت با تاکید بر ضرورت بازنگری و بررسی یک نقطه مشترک برای برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: برای ایجاد رابطه با آمریکا باید به دنبال نقاط مشترکی در مبناها باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون در گفت‌وگوهای فرهنگی، مناظره، نشست‌ها، همایش و کنگره‌های بسیاری مبین بر بررسی نقاط مشترک بین ایران و آمریکا به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، افزود: ایران در ارزش‌های انسانی، نیازهای جامعه و ترسیم آینده نقطه مشترکی برای ارتباط با آمریکا ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر تحولات مغرب زمین اذعان کرد: گرایش‌های مبنایی و ایدئولوژیکی آمریکا با قرائت ما از اسلام و مذهب تشیع سازش‌پذیر نیست از این‌رو ایران با کشوری که در مبنا اختلاف دارد نمی‌تواند رابطه دوستانه داشته باشد.

وی، اختلاف ایران و آمریکا را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دانست و گفت: رابطه تفکر اسلامی با لیبرال سرمایه‌داری امکانپذیر نیست.

شریفی، با تصریح بر اینکه تعاریفی که ما از انسان و کارکردهای حکومت در قبال جامعه بشری داریم با تفکر لیبرالیستی آمریکا متفاوت است، خاطرنشان کرد: مطرح شدن مذاکره ایران و آمریکا که در ماه‌های اخیر صورت گرفته برای ما جای سئوال دارد که ضرورت اینکار از کجا نشٱت گرفته است.

وی بررسی اوضاع انتخاباتی را یکی از منابع الزام‌آور مذاکره بین دو کشور خواند و گفت: تحولات منطقه نیز می‌تواند از دیگر منابع الزام‌آور باشد زیرا سرعت پیشرفت وقایع انقلاب‌ها در خاورمیانه موجب غافلگیری آمریکا شده است.

این استاد دانشگاه، ورود بحث انقلاب‌های خاورمیانه در سطح رسانه‌ها و ادبیات سیاسی جهان را با توجه به جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه اخیر رژیم صهیونیستی را نشانه شکست نظامی و حیثیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نامید.

وی ابراز کرد: ممکن است هدف مذاکره آمریکا با ایران، حمایت از رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از سرخوردگی آن در جهان باشد.

شریفی به بحران در سوریه اشاره کرد و گفت: تحولات سوریه نیز حدود دو سال است که ادامه پیدا کرده و در حال عبور از بعد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است که این امر نیز توانست در آمریکا احساس مذاکره با ایران را به وجود آورده باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موارد یاد شده، هدف آمریکا با ایران هرگز ایجاد یک رابطه دوسویه نیست و طرح‌ریزی برنامه‌های دشمنی این کشور با ایران اگر در گذشته به صورت سالانه طراحی می‌شد، امروزه به صورت لحظه‌ای طراحی می‌شود.

این استاد دانشگاه، اعزام هواپیمای جاسوسی آمریکا به خاک ایران را نمونه‌ای از دشمنی‌های این کشور در لحظه‌ای که خود تقاضای مذاکره دارد، بیان کرد و یادآور شد: به‌کارگیری راهبرد تحریم در قبال ایران نیز یکی دیگر از علامت‌های دشمنی آمریکا با این کشور است.

به گزارش فارس، در این مناظره بسیاری از دانشجویان مخالف رابطه ایران و آمریکا، رابطه با کشوری که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند و از طرف دیگر ورود دارو به بهانه تحریم بر بیماران به ویژه بیماران خاص ممنوع می‌کند را نشانه مزدور بودن این کشور دانستند و برقراری رابطه دوستانه با چنین کشوری را نامطلوب خواندند.

دانشجویان موافق نیز فقدان یک رسانه قوی برای شناساندن فرهنگ ایرانی‌اسلامی به غرب را دلیل رفتارهای خصمانه این کشور علیه ایران دانستند.

انتهای پیام/84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول