اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

استعمار ایران هدف طرح مذاکره با آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودسر گفت: هدف آمریکا از طرح مذاکره با ایران ضربه زدن به حیثیت انقلابی ملت و استعمار ایران است.

استعمار ایران هدف طرح مذاکره با آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام محمد حسین تقی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به بیان زمینه‌ها و اهداف قیام آن حضرت پرداخت.

وی گفت: فرماندار مدینه از امام حسین (ع) برای یزید بیعت خواست و امام از بیعت امتناع و مدینه را به طرف مکه ترک کرد و در وصیت به برادرشان محمد ابن حنفیه فرمود «من می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم».

امام جمعه رودسر با بیان اینکه امام حسین (ع) قیام بزرگ الهی خود را امر به معروف و نهی از منکر نامید، افزود: این امر نشان دهنده اهمیت فریضه بزرگ الهی امر به معروف است و باید تمام مومنان برای جلوگیری از فساد در جامعه به آن عمل کنند.

وی در ادامه به عزاداری‌های حسینی در ماه محرم اشاره کرد و یادآور شد: عزاداری باید سنتی و همراه با مرثیه‌خوانی و روضه‌خوانی باشد و از آلوده شدن عزاداری به ابزار و آلات نامناسب دوری شود و بانیان عزاداری و هیئت‌ها و دسته‌های سوگواری اخلاص را فراموش نکنند و برای آنها عزاداری مهم باشد.

خطیب جمعه رودسر با تصریح بر اینکه ریا و ریا ارزش عمل را از بین می‌برد، ابراز کرد: خطبا از ارکان عزاداری هستند و باید عزاداری با حضور خطیبی عالم و توانمند اقامه شود که مستدل و مطالعه کرده و مطالب دینی را بیان کند.

وی با بیان اینکه سخنرانان معارف ولایی را که بر محبت اهل بیت در بین مردم می‌افزاید را بیان کنند تا ارتباط عاطفی مردم و اهل بیت بیشتر شود، خاطرنشان کرد: سخنرانان معارفی را بیان کنند که موجب افزایش ایمان و معرفت مردم شود.

تقی‌زاده از مداحان خواست روضه‌های مستند بخوانند و به کتاب‌هایی مانند «نفس المهموم و مقتل‌الحسین و لهوف» استناد کنند.

وی یادآور شد: مداحان فضایل و مناقب اهل بیت را بگویند اما غلوّ در شان اهل بیت نیست و اهل بیت افتخارشان این است که بنده خدا هستند.

امام جمعه رودسر با اشاره به اینکه آهنگ لهوی در شان مداح اهل بیت نیست، متذکر شد: در روایات آمده است که حتی قرآن را به آهنگ اهل فسق نخوانید.

وی در ادامه به سالروز آزاد سازی سوسنگرد اشاره کرد و یاد و خاطره امیر شهید عبدالله عیسی‌پور رودسری که از شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد بود را گرامی نگه‌داشت.

تقی‌زاده سالگرد با گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی مرجع عالم تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی میرزا جواد تبریزی، به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در باره بسیجیان فرمودند بسیجیان جهان اسلام باید در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات و الطاف خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

امام جمعه رودسر در ادامه به بیان جملاتی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رابطه با آمریکا پرداخت و ابراز کرد: تا آمریکا خوی استکباری و طمع در منابع ملت ایران داشته باشد و از گذشته خود عذرخواهی نکند و رفتار صادقانه نداشته باشد مورد اعتماد نیست و رابطه با آمریکا هیچ سودی برای ملت ایران ندارد و همانگونه که برای عوامل دست نشانده خود و کشورهای آنها نداشته است.

وی، هدف آمریکا از طرح مذاکره با ایران را ضربه زدن به حیثیت انقلابی ملت ایران و ناامید کردن بیداری اسلامی، از بین بردن پایبندی ملت ایران به اسلام ناب، آغاز تحمیل نظرات خود بر ایران، خسته کردن ملت ایران و تسلیم و استعمار ایران نامید.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه رابطه با آمریکا برای ایران مضر است، خاطرنشان کرد: این موضوع خطر آمریکا را کم نمی‌کند و حمله آمریکا به عراق در حالی صورت گرفت که با هم رابطه سیاسی داشتند و رابطه با آمریکا وسیله‌ای برای نفوذ در قشرهای مستعد مزدور داخلی می‌شود.

به گزارش فارس، نمازگزاران رودسر پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تا میدان شهرداری این شهر راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/84001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول