اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اتحادیه صنعت‌گران ولایت هرات در گفت‌وگو با فارس:

90 درصد مهندسان شاغل در افغانستان ایرانی هستند

خبرگزاری فارس: معاون اتحادیه صنعت‌گران ولایت هرات افغانستان با بیان اینکه 80 درصد واردات صنعت و تکنولوژی کشور افغانستان از ایران صورت می‌گیرد، گفت:‌90 درصد مهندسان شاغل در کشور افغانستان، ایرانی هستند.

90 درصد مهندسان شاغل در افغانستان ایرانی هستند

الحاج فرید احمد مولوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، تاسیسات و تجهیزات جانبی، نهمین نمایشگاه بین‌المللی مسکن و انبوه‌سازان و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت‌ها در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد واردات صنعت و تکنولوژی کشور افغانستان از ایران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد مهندسان شاغل در افغانستان ایرانی هستند افزود:‌ در بحث صادرات و واردات در ابتدا نیاز اساسی حمل و نقل است که در این زمینه با کشور ایران هیچ مشکلی نداریم و از طرفی در بعد زمانی نیز واردات از ایران با سرعت بیشتر و زمان کمتر صورت می‌گیرد.

معاون اتحادیه صنعتگران ولایت هرات خاطر نشان کرد: در 10 سال گذشته کشور افغانستان پیشرفت‌های اقتصادی خوبی داشته است؛ همچنین در بخش صنعت و معدن و ساختمان نیز پیشرفت‌‌ها در این مدت بسیار قابل توجه است.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در بسیاری از بخش‌هایی که امروز شاهد پیشرفت آن در افغانستان بوده، مدیون همکاری‌های صمیمانه و گسترده کشور دوست و برادر ایران هستیم.

مولوی‌زاده یادآور شد: در حال حاضر هم با توجه به فرهنگ و زبان و دین مشترک خواستار گسترش همکاری‌ها و توسعه روابط تجاری هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به شهرک صنعتی ولایت هرات گفت: هرات شهر صنعتی کشور افغانستان بوده و از نظر بعد زمانی و مکانی نزدیک به ایران است؛ در حال حاضر فاز دوم شهرک صنعتی هرات راه‌اندازی شده و بنابراین از همکاری‌های تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در هر بخشی استقبال می‌کنیم.

به گفته معاون اتحادیه صنعتگران ولایت هرات در آینده‌ای نزدیک فاز سوم شهرک صنعتی ولایت هرات راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/70003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول