اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای ترافیک استان کردستان مطرح شد

لزوم تدوین طرح‌های مهندسی ترافیک متناسب با نیاز شهرها

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان رفع مشکل ترافیک را نیازمند تدوین طرح‌های مهندسی ترافیک متناسب با نیاز شهرها دانست.

لزوم تدوین طرح‌های مهندسی ترافیک متناسب با نیاز شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی در جلسه شورای ترافیک استان کردستان در سنندج اظهار داشت: امروزه بحث ترافیک به عنوان یکی از چالش‌های جوامع شهری است و برطرف کردن آن آثار و نتایج مثبتی را در روند ایجاد فضای آرامش و آسایش شهروندان در محیط شهری به دنبال دارد.

وی افزود: در برنامه‌های زیربنایی عمران شهری توجه به شاخص‌های بحث ترافیک حائز اهمیت است و باید در بلندمدت با تدوین برنامه‌های مناسب و ساماندهی وضعیت حمل و نقل در زمینه رفع مشکل ترافیک تلاش کنیم.

نوسودی خاطرنشان کرد: رضایت‌مندی شهروندان با رفع موانع و مشکلات شهری و به‌ویژه در مقوله حل ترافیک و کاهش بار سنگین تردد در زندگی روزمره مردم در شهرها حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اتخاذ برنامه‌های مقطعی، کوتاه و بلندمدت می‌تواند موجب رفع برخی از مشکلات ترافیک شود و این اقدام موجب صرفه‌جویی فراوان در بحث هزینه‌ها و اتلاف وقت مردم بر اثر معضل ترافیک می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ابراز داشت: توسعه معابر پیاده و خیابان‌ها در نقاط پرتردد شهری، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه و احداث تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح و دیگر زیرساخت‌ها در مقوله ترافیک می‌تواند موجب روان‌سازی ترافیک شهری شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌محوری باید در اولویت برنامه‌های حل معضل ترافیک قرار گیرد تا در حد امکان با تدوین طرح‌های مهندسی ترافیک متناسب با نیاز شهرها بر این مشکل فائق آید.

نوسودی تصریح کرد: مسئولان شهرسازی و متولیان امور شهری باید با لحاظ کردن چشم‌انداز بلندمدت و آینده‌نگری نسبت به توسعه زیرساخت‌های شهری متناسب با رشد جمعیت اقدام کنند و در ساختمان‌سازی اختصاص محلی به عنوان پارکینگ لحاظ شود.

وی تمرکززدایی امورات خدماتی و مراکز خرید روزانه از مراکز شهرها و ارائه این خدمات در دیگر نقاط شهرها برای دسترسی آسان شهروندان را یکی از راه‌های کاهش ورود مردم به مناطق مرکزی و پرجمعیت شهری دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان بر تسریع در مراحل تدوین سند جامع حمل و نقل شهر سنندج تأکید کرد و خواستار مشوق‌های مناسب از سوی شهرداری‌ها برای ایجاد تمایل  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ساخت پارکینگ‌های عمومی با ظرفیت بالا در شهرها شد.

انتهای پیام/79001/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول