اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر کرمانشاه:

موج سوم ایدز از طریق مواد روان‌گردان در راه است

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان کرمانشاه گفت: موج سوم ایدز از طریق مصرف مواد روان‌گردان در راه است.

موج سوم ایدز از طریق مواد روان‌گردان در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه مسعود محمدی امروز در همایش دانشجویی به مناسبت روز جهانی ایدز با عنوان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایدز و اعتیاد اظهار داشت: گرفتاری جوانان در دام اعتیاد رنج عظیمی بر خانواده آنها متحمل می‌کند زیرا اعتیاد اوج سیاهی است.

محمدی تصریح کرد: موج سوم ایدز از طریق مصرف مواد روان‌گردان در راه است و مصرف روان‌گردان‌ها جوانان را به سمت ایدز سوق می‌دهد.

وی افزود: مصرف شیشه به‌ عنوان یکی از روان‌گردان شایع این هشدار را به ما می‌دهد و باعث‌ نگرانی است.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان کرمانشاه گفت: باورهای غلط در مورد مصرف مواد‌مخدر در بین خانم‌ها و افراد تحصیل‌کرده بیشتر شده است و در این رابطه این جوانان هستند که به‌عنوان مصرف‌کننده هدف قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مصرف شیشه در خانم‌ها رو به افزایش است، گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته آرایشگاه‌های زنانه محلی برای ترویج مصرف موادی چون شیشه هستند لذا باید مراکز توجیهی در آرایشگاه‌ها قرار داده شود چراکه مصرف این مواد در بین خانم‌ها در حال شعله‌ور شدن است.

محمدی خاطرنشان کرد: استفاده از شیشه موج سوم ایدز را به راه انداخته است بنابراین باید ما در بعد آموزشی تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بعد از 15 سال آموزش جدی در کشور هنوز بسیاری از مردم در مورد ایدز با باورهای غلطی مواجه هستند و آن را جدی نمی‌گیرند، افزود: باید این باور غلط  با آموزش‌های متنوع و اثرگذاری بیشتر در بین مردم سرکوب شود.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان کرمانشاه با تاکید بر رعایت موازین اخلاقی اظهار کرد: نباید در آموزش‌ها سربسته عمل کنیم و باید روشن و درست مردم را با رعایت اخلاق از این معضل آگاه کنیم.

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول