اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت همدان:

شناسایی بیش از 600 بیمار مبتلا به ایدز در استان همدان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: در استان همدان بیش از 600 نفر مبتلا به بیماری ایدز شناسایی شده است.

شناسایی بیش از 600 بیمار مبتلا به ایدز در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فیروز کربلایی‌زاده عصر امروز در همایش مبارزه با ایدز که با هدف آگاه‌سازی دانشجویان و به روز کردن اطلاعات آنان ‌در نهایت انتقال این آموزش‌ها به جامعه برگزار شد، راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری را برای دانشجویان توضیح داد و اظهار کرد: فرد مبتلا به HIV نباید باردار شود و در صورت بارداری نیز باید تحت درمان و مراقبت قرار گیرد و نوزاد نیز در 12 ساعت اول تولد خدمات دارویی دریافت کند.

وی با بیان اینکه بهترین روش زایمان این قشر سزارین است، افزود: در این روش نوزاد کمترین تماس را با مادر و ترشحات خونی او دارند.

به گفته مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت همدان در گذشته بیشترین راه انتقال این ویروس در ایران از طریق معتادان تزریقی بود، اما الگوی انتقال این بیماری به سمت روابط جنسی در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود بیشترین خون از اهداکنندگان دائمی دریافت شود، اما از همه کسانی که برای اهدای خون داوطلب می‌شوند آزمایش HIV گرفته می‌شود، گفت: فرآورده‌های خونی در سازمان انتقال خون به شدت کنترل می‌شوند.

کربلایی‌زاده با تأکید بر نقش آموزش و اطلاع‌رسانی در راستای پیشگیری از بیماری ایدز خاطرنشان کرد: این بیماری به دلیل اینکه ارتباط مستقیم با رفتارهای شخصی و محرمانه فرد دارد بسیار شایع شده است.

به گفته وی، این بیماری نخستین بار در بین همجنس‌‌بازان بروز پیدا کرد و به همین دلیل باعث بدنامی در جامعه است.

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه کشندگی بالا، غیر قابل درمان بودن، و بدنام بودن را از ویژگی‌هایی دانست که باعث می‌شود مبتلایان از اعلام بیماری خود خودداری کنند، متذکر شد: همه ما باید در برابر این بیماری احساس مسئولیت کرده و برای آموزش جامعه تلاش کنیم.

به گفته وی در سال 85 طرح کاهش آسیب در بین معتادین تزریقی در زندان‌ها و مراکز کاهش آسیب اجرا شد که با استقبال خوبی روبه‌رو بوده است.

کربلایی‌زاده در پایان سخنانش عنوان کرد: استان همدان بیش از 600 نفر مبتلا به بیماری ایدز هستند که از سال 75 بیشترین راه انتقال از طریق معتادان تزریقی بود اما اکنون روابط جنسی بیشترین عامل اعلام شده است.

انتهای پیام/89004/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول