اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان:

50 درصد موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز در جهان کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان با تاکید بر اینکه 25 کشور جهان، 50 درصد موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز را کاهش داده‌اند، گفت: ایدز در جهان کنترل شده اما همچنان ادامه دارد.

50 درصد موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز در جهان کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی پارسا ظهر امروز در همایش پیشگیری از رفتارهای پر خطر مرتبط با ایدز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از گسترش امراضی همچون ایدز و تکلیف شرعی در پیشگیری آن اظهار کرد: در حال حاضر ایدز یک مشکل بهداشتی نیست بلکه یک مشکل اجتماعی است که با توسعه همه جانبه هر کشوری با این بیماری مبارزه می‌شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی سالم و اقدامات اجتماعی و ساختاری در این بین بسیار مهم است، افزود: اگر چه راه‌های انتقال در کشور ایران چندین سال اعتیاد تزریقی بوده است، اما موج سوم این بیماری با روش انتقال از راه تماس جنسی افزایش یافته است.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده،در ایران مردان بیشتر از طریق اعتیاد تزریقی و زنان بیشتر از طریق تماس جنسی آلوده به ایدز شده‌اند.

وی با بیان اینکه در جهان نگرانی نسبت به این بیماری رو به کاهش است، گفت: در 25 کشور جهان 25 درصد ایدز کاهش پیدا کرده است که البته این بیماری با همت جهانی قابل پیشگیری و کنترل است. 

پارسا اضافه کرد: در سه دهه گذشته با وجود همه تلاش‌ها عفونت ویروسHIV با مشکلات فردی که ایجاد کرده است توانسته مانع رشد اقتصادی زیادی از کشورهای شایع این بیماری شود.

وی با تاکید بر اینکه 25 کشور جهان، 50 درصد موارد جدید ابتلا بیماری ایدز را کاهش داده‌اند، گفت: ایدز در جهان کنترل شده اما همچنان ادامه دارد.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان اضافه کرد: با روش‌هایی که برای کنترل گروه‌های در معرض خطر در جهان وجود دارد این بیماری توانسته از بحران‌های جدید ایدز کم کند.

وی ضمن ابراز نگرانی از روان‌گردان‌ها که بسیار خطرناک هستند، گفت: این رفتارهای پر خطر که موجب ایدز می‌شود در کشور باید کنترل شود.

پارسا افزود: اگر چه مصرف مواد روان گردان یک مشکل اجتماعی است، اما مقابله با تولید مواد روان گردان‌ها دور از ذهن نیست.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان تاکید کرد: باید«بیشتر بدانیم و بهتر زندگی کنید» را جزء مؤلفه‌های زندگی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به موثر دانستن مراکز مشاوره،همایش‌ها، کتابچه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر فراورده‌های خونی در کشور که در گذشته منتقل کننده این بیماری بودند،مشکل نداشته و تمامی تمهیدات سالم بودن آن کنترل می‌شود.

پارسا با تاکید به این نکته که کشور ایران باید جزو کشور‌های پیشرو در زمینه پیشگیری ایدز باشد، افزود: باید مؤلفه‌های اجتماعی و عوامل موثر در گسترش ایدز شناسایی و با آگاه سازی به موقع پیشگیری شود.

وی به اقدامات پیشگیرانه از طریق تشخیص و درمان با انجام اقدامات مشاوره‌ای اشاره و تصریح کرد: سازمان‌ جهانی بهداشت نیز در شعار امسال خود اطلاع رسانی و آگاه سازی را در رأس امور خود قرار داده‌ است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول