اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه عنوان کرد

فرهنگ‌سازی راه‌های پیشگیری از ایدز در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه با یک بسیج عمومی توانستیم راه‌های پیشگیری از ایدز را فرهنگ‌سازی کنیم.

فرهنگ‌سازی راه‌های پیشگیری از ایدز در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهروز حمزه در همایش بزرگ دانشجویی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: ایدز شاید نسبت به سا‌ل‌های گذشته کم‌رنگ شده باشد اما نباید به پایین آمدن میانگین آمارها اطمینان کرد.

وی با بیان اینکه آمار ابتلا به اچ آی وی هر ساله نسبت به سال گذشته در حال کاهش است، تصریح کرد: البته در تمام کشورها کاهش آمار ایدز را نداریم.

وی افزود: در استان کرمانشاه با یک بسیج عمومی توانستیم راه‌های پیشگیری از ایدز را فرهنگ‌سازی کنیم.

دبیر اجرایی این همایش با تأکید بر این‌که نباید از کاهش آمار اچ آی وی آسوده‌خاطر باشیم، گفت: خطر یک اپیدمی جدید در راه است، لذا اقدامات پیشگیرانه را باید بیشتر کرد.

وی با اشاره به این‌که در الگوی انتقال ویروس اچ آی وی، سرنگ مشترک حرف اول را در کشور می‌زند، گفت: در چند سال اخیر در کشور و استان کرمانشاه انتقال ایدز از طریق روابط جنسی شدت پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، انتقال ایدز از طریق روابط جنسی در گذشته 10 درصد بود اما در حال حاضر به 20 درصد رسیده است و در کرمانشاه نیز انتقال ایدز از راه طریق روابط جنسی در ابتدا شش درصد بود اما بر اساس آخرین آمار این میزان در استان به 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

حمزه افزایش آمار مبتلایان به ایدز از طریق روابط جنسی را زنگ خطری برای استان اعلام کرد.

وی اعتیاد به متامفتامین و شیشه و ... را از جمله موادی عنوان کرد که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان این مواد دست به رفتارهای پر خطر جنسی بزنند و خود باعث افزایش آمار مبتلایان به ایدز از طریق روابط جنسی می‌شود.

معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به این‌که شیشه ماده مخدر بی‌بویی است و طریق استفاده آن نیز آسان است، افزود: مصرف‌کننده این مواد امکان ابتلا به جنون در آن‌ها بسیار است و تن دادن به رفتارهای پرخطر در این افراد بسیار بالا است.

وی با بیان این‌که امکان تهیه شیشه در جامعه ما آسان است، اظهار داشت: از طرف دیگر قشر جوان در جامعه زیاد هستند و احتمال بروز یک انفجار و ابتلای جوانان از این طریق به ایدز فراوان است، لذا در راستای آگاهی بخشیدن جوانان برای مقابله با اپیدمی خطرناکی که در راه است باید به قشر فرهیخته جامعه خصوصاً دانشگاهیان آگاهی بیشتری داده شود.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول