اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

قانون‏گریزی زمینه‏ساز بیشتر پرونده‏های قضایی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: قانون‏گریزی و بداخلاقی اجتماعی زمینه‏ساز بیشتر پرونده‏های قضایی است.

قانون‏گریزی زمینه‏ساز بیشتر پرونده‏های قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، احمد سیاوش‏پور در نشستی با مدیرکل و کارکنان اداره کل بازرسی استان سمنان به فراوانی پرونده‏های قضایی اشاره کرد.

وی افزود: قانون‏گریزی و بداخلاقی‏های اجتماعی پایه بیشتر پرونده‏های قضایی دادگستری را تشکیل می‏دهند و نمی‏توان مشکلات اقتصادی را به تنهایی منشأ تمام پرونده‏ها دانست.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تعهد به کار و سرلوحه قراردادن تقوا در امور را موجب استمرار حرکت متوازن و رو به رشد کشور دانست و افزود: سلامت جامعه، حضور نیروی انسانی سالم در سیستم اداری و جلب اعتماد عمومی را به همراه دارد.

این مسئول قضایی، صیانت و تامین بخشی از سلامت جامعه را بر عهده قوه قضائیه دانست و گفت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه با دو شأن مهم قضاوت و نظارت در راستای افزایش و تامین آن می‏کوشد.

سیاوش‏پور گفت: عملکرد دادگستری و دستگاه‏های تابعه قوه قضائیه در این استان، برای برقراری و افزایش نظم، عدالت و سلامت در جامعه و سامانه‏های اداری مکمل یکدیگر است.

رئیس شورای قضایی استان سمنان با اشاره به گزارش اقدامات صورت گرفته توسط مدیرکل سازمان بازرسی استان سمنان، از تلاش‏های مستمر این اداره کل تقدیر کرد.

وی در خصوص پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در حوزه‏های اقتصادی گفت: سامانه‏های اقتصادی و مدیریتی کشور باید به سمت خود ارزیابی و نظارت سیستمی پیش رفته و با شفاف‏سازی کامل از حضور اقتصاد پنهان در جامعه جلوگیری کند.

مدیرکل بازرسی استان سمنان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات این اداره کل در سال جاری از جمله حضور در کمیته‏های حفظ حقوق شهروندی، سلامت نظام اداری، شورای دستگاه‏های نظارتی، کمیسیون‏های معاملات دستگاه‏های اجرایی، انعقاد تفاهمنامه‏هایی با اداره کل امور اقتصادی ودارایی استان و بسیج مهندسین و فرماندهی انتظامی استان و ... ارائه کرد.

مسعود صفری، آسیب‏شناسی را یکی از بحث‏های مهم در بازرسی استان سمنان دانست و گفت: توسط کمیته‏های تخصصی مسایل بررسی و در مواردی به دستگاه‏های مربوطه و بازرسی کل کشور گزارش‏های لازم ارائه شده است.

انتهای پیام/2249/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول