اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اجرای احکام کیفری دادگستری استان اصفهان:

قانون مناسبی برای مجازات‌های خانوادگی در ایران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اجرای احکام کیفری دادگستری اصفهان گفت: با گذشت یک سال از ارائه لایحه جدید حمایت از کودکان به مجلس هنوز جلسه‌ای در این خصوص در مجلس برگزار نشده است و قانون مناسبی برای مجازات‌های خانوادگی در ایران نداریم.

قانون مناسبی برای مجازات‌های خانوادگی در ایران وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا قنبری پیش از ظهر امروز در همایش روانشناسی جنایی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه منتظر تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس تا حدی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اذیت و آزار کودکان از سوی والدین قصوری دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه اذیت و آزار کودکان انگیزه ایجاد جرم در بزرگسالی را برای آنها فراهم می‌کند، افزود: صد در صد مجرمان دوران کودکی پر آسیبی را داشته‌اند.

رئیس اجرای احکام کیفری دادگستری کل استان اصفهان با تاکید بر اینکه در برخی از موارد کودک‌آزاری‌های خانوادگی موجب مرگ و یا نقص عضو کودکان می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه قانون مناسبی در خصوص مجازات‌های خانوادگی در این زمینه در ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی روی 200 کودک مورد آزار قرار گرفته در کشور، آزار روانی بیشترین علت کودک آزاری در خانواده‌ها گزارش شده است، گفت: کودک آزاری جسمی، جنسی و محدودیت‌های تحصیلی در رده بعدی کودک آزاری‌ها در کشور گزارش شده است.

قنبری با بیان اینکه با گذشت یک سال از ارائه لایحه جدید حمایت از کودکان به مجلس شورای اسلامی هنوز جلسه‌ای در این خصوص در مجلس برگزار نشده است، گفت: این لایحه شامل 54 ماده قانونی می‌باشد که امید می‌رود هر چه زودتر به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و برای اجرا به مسئولان ذی‌ربط ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه این لایحه همه حقوق افراد زیر 18 سال را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: بر اساس این لایحه تمام افراد و عواملی که کودکان را مورد آسیب قرار دهند مجازات می‌شوند.

رئیس اجرای احکام کیفری دادگستری کل استان اصفهان در ادامه تشکیل کمیته‌های اطلاع رسانی و حمایت از حقوق کودکان در پارک‌ها و میادین اصلی شهر را ضروری عنوان کرد و گفت: تمام آسیب‌های وارد شده از سوی دیگران به دیگران جرم بوده و قابلیت رسیدگی در محاکم قضایی را دارد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول