اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش میامی:

کرسی‌های آزاداندیشی به دنبال ترویج گفتمان سالم است

خبرگزاری فارس: معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی گفت: فلسفه تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی، ایجاد فضای گفت‏وگو و ترویج گفتمان سالم است.

کرسی‌های آزاداندیشی به دنبال ترویج گفتمان سالم است

سیدمحمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میامی به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: فلسفه کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، ایجاد فضای گفتمان سالم در مجامع علمی و شنیدن آرا و نظرات صاحب‌نظران پیرامون موضوعات گوناگون است.

وی افزود: مبتکر این طرح، مقام معظم رهبری بودند که به عنوان مطالبه‌ای جدی در پی تحقق آن هستند؛‌ هر چند که مسئولان نتوانستند این طرح را به سبک مورد نظر مقام معظم رهبری اجرا کنند.

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی به شناخت بهتر مسایل، افزایش روحیه انتقادپذیری، جامعیت فکر دانشجویان، آگاه شدن به رمز و رموز مشورت و انتخاب راه حل بهتر و در مجموع قضاوتی آگاهانه نسبت به مسایل کمک می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه دانشجویان از نظر کمی و کیفی قشری تاثیرگذار در جامعه شناخته می‌شوند، تصریح کرد: جمعیت حدود 2 میلیون نفری دانشجویان از نظر کمی جمعیت تاثیرگذاری شناخته می‏شوند.

وی افزود: این قشر از نظر کیفیت به دلیل ارتباط با مجامع علمی، اساتید مجرب، مطالبات بیشتر و شرایط فکری دوره سنی و علاقه به زمینه‌های مختلف می‌توانند زمینه‌ساز نوگرایی و تغییرات مثبت در جامعه باشند.

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی گفت: در مجموع ابعاد مختلف رشدی یک دانشجو، مطالبات جدیدی را از سوی او فراهم می‌کند که این مطالبات موجب تغییر در فضای حاکم در فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه می‌شود.

موسوی یادآور شد: دانشجویان در جنگ نرم هدف دشمنان قرار می‌گیرند تا با تخدیر اذهان عمومی و به‌ ویژه ایجاد تشکیک و اختلاف بین آنها، دشمنان روحیه وطن‌پرستی و آزادی‌خواهی را از بین ببرند.

وی بیان داشت: بهترین راهکار دانشجویان مقابل جنگ نرم دشمنان، افزایش بصیرت و آگاهی، مطالعه مستمر و شناخت زوایای پنهان قدرت و ضعف خود و دشمن، قضاوت صحیح در امور و اطاعت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری‌ است.

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی خاطرنشان کرد: دانشجویان در سال 1332 برابر ظلم استکبار و استعمار جهانی به ویژه آمریکا و انگلیس قیام کردند و در تاریخ ماندگار شدند.

موسوی افزود: در آن روزها، دانشجویان در دانشگاه تهران اعتراض خود را به ورود رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران که راه استعمار جدید ایران را باز می‌کرد، اعلام کردند و در پی محاصره و تیراندازی سربازان رژیم به دانشجویان، سه نفر از دانشجویان متدین به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: موضوع تغییر نگرش دانشجویان به تحصیل و دانشگاه هم موضوعی است که نمی‌توان منکر آن شد و در عین حال، محیط‌های گوناگون و مقاطع تحصیلی از نظر فکری هم با هم تفاوت دارند.

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی اظهار داشت:‌ به منظور جهت‌دهی این تغییر به سمت اهداف متعالی دانشگاه، باید ابتدا انتظارات جامعه و خانواده از این نهاد اصلاح شود و برای عموم این انتظارات آشکار شود.

موسوی با تأکید بر اینکه مسئولان سیاسی و احزاب و گروه‌ها نباید از دانشجو و دانشگاه استفاده ابزاری کنند، اظهار داشت: دانشجو و دانشگاه مکانی علمی، پژوهشی و جذاب برای دانشجویان است و از همین مکان است که می‌توان حضور دانشجو را در عرصه‌های علمی، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پررنگ کنیم.

وی گفت: غالب دانشجویان به قول استاد مطهری جوان هستند؛ یعنی فردی که به دنبال تغییر و بهتر شدن امور است و خواسته مقام معظم رهبری از جوانان هم تهذیب، تحصیل و ورزش بوده و این سخن در واقع به معنای رشد علمی و فکری، روحی و معنوی و جسمی و بدنی است.

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی افزود: دانشگاه محل خودسازی است که اگر این امر محقق شود، تأثیراتش در جامعه نیز نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/22492/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول