اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار سلامی:

آزاداندیشی در دنیای اسلام حرکتی بدون وقفه است

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران آزاداندیشی در دنیای اسلام را یک حرکت بدون وقفه دانست و گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان قلب تغییر عالم شناخته شده و در این راستا موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است.

آزاداندیشی در دنیای اسلام حرکتی بدون وقفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار حسین سلامی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان واقعه عاشورا را خورشیدی بی‌غروب خواند و اظهار کرد: عاشورا روزی است که از فراز مرزهای زمان عبور می‌کند، عمق ابدیت را می‌شکافد و به عنوان یک حقیقت زنده معنابخش و حیات‌بخش بر تمام شئون حیات طیبه عامل آفرینش جاری شده است.

وی با بیان اینکه فریادهای عاشورایی از متن زمان عبور داده می‌شود، تأکید کرد: این واقعه بزرگ تاریخی دارای درس‌ها و آموزه‌های بسیاری برای بشریت بوده که باید آنها را به با معرفت و بصیرت به کار برد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: عاشورا برای انسان‌هایی که به دنبال حقیقت، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی هستند عبرت‌های بسیاری را ترسیم کرده که هر یک از آنها در سعادت زندگی افراد نقش شایان توجهی را ایفا می‌کند.

وی تاریخ تشکیل نهاد مقدس سپاه و بسیج را در دهم محرم سال 61 هجری قمری عنوان کرد و گفت: مؤسس اصلی و حقیقی این پیکره نیرومند جهادی امام حسین(ع) است که باید از مکتب ایشان بهره کافی و وافی را برد.

به گفته سلامی ما از واقعه عاشورا آموخته‌ایم  دین مبین اسلام آن قدر بزرگ است که هر شخصیتی و خاندانی برای اعتلا، جاودانگی، حیات و اعتبار آن می‌تواند فدا شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر انسان کامل است، تأکید کرد: این شخصیت بزرگ و متعالی برای حفظ اسلام خود و تمام هستی‌اش را فدا می‌کند، پس این نخستین درسی است که باید از واقعه عاشورا آموخت.

* پاسخ به ندای امام باید فوری و بلافاصله باشد

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: ما از عاشورا آموخته‌ایم که پاسخ به ندای امام در عرصه نبر با ظلم و استکبار باید فوری و بلافاصله باشد تا دیگر زخم بی‌وفایی امت به امام را حس نکنیم.

وی گفت: ما یاد گرفتیم که نباید منتظر زمان باقی بمانیم تا در قیام مختار شرکت کنیم، آموخته‌ایم که اهل حضور در قیام توابین نیستیم و از ابتدا باید با امام خود همراه و همگام باشیم.

سلامی با اشاره به عده کم سپاه حسینی در مقابل سپاه یزیدی تأکید کرد: این واقعه به ما آموخت که با قلت سپاه اما با توکل به خدا و در راه دفاع از آرمان خدایی می‌توان پیروز معرکه بود.

* اصلاح امت اسلامی مدیون عاشوراست

وی اصلاح و صلاح امروز امت اسلامی را مدیون و مرهون عاشورا دانست و ادامه داد: این واقعه به اسلام حیاتی دوباره بخشید چراکه با اقدامات بنی‌امیه می‌رفت که دیگر هیچ نام و نشانی از اسلام باقی نماند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ادامه ترس، جهل و دنیاطلبی را سه عامل انحطاط امت‌ دانست و افزود: باید همواره آگاه و بصیر بود چرا که این دو به همراه ایمان به خدای متعال عامل پیروزی نهضت عظیم عاشورا بوده است.

* انقلاب اسلامی نسخه تکرار شده اما انبساط یافته عاشوراست

وی در ادامه سخنان انقلاب اسلامی را نسخه تکرار شده اما انبساط‌ یافته نهضت عاشورا دانست و گفت: عاشورای سال 61 عاشورای متراکم و انقلاب اسلامی ایران عاشورای منبسط بود.

سلامی راز جاودانگی و توفیق ایران اسلامی را در تأسی از عاشورای حسین(ع) خواند و تأکید کرد: عاشورا امروز به موجودی عالم‌گیر و جهانی با دامنه‌هایی وسیع تبدیل شده است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران به امامت ولی فقیه مسیری تاریخی را برای سعادت بشر گشود و منطق عاشورا را به زبان روز تفسیر و به جهان عرضه کرد.

* انقلاب اسلامی در حال فتح سرزمین‌های بزرگی است

به گفته وی امروز انقلاب اسلامی ایران در حال فتح سرزمین‌های بزرگی است و تیغ انتقام اصحاب عاشورا دوباره از نیام برآمده است.

سلامی تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران با وجود هجمه‌ها و تهدیدهای فراوان به توفیقات غیر قابل باوری دست یافته که تنها با منطق قوای الهی قابل توجیه است.

وی با طرح این سئوال که باید دید چه طور یک ملت با وجود قرارگیری در انواع و اقسام فشارها و تهدیدها این چنین موفق است؟ عامل آن را تأسی از فرهنگ عاشورا دانست.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حق در درخشان‌ترین و تابناک‌ترین شکل خود تجلی یافته است، افزود: امروزه شاهد هستیم که این خورشید تیرگی جهل و استضعاف را کنار می‌زند و جوشش حقیقت در دل انسان‌ها متبلور شده است که همه این‌ها ناشی از ایستادگی ملت بزرگ ایران است.

* اندیشه ولی فقیه عالم‌گیر شده است

وی با بیان اینکه امروز امام مسلمین در مرکز هدایت عالم قرار دارد، تأکید کرد: اندیشه ولی فقیه عالم‌گیر شده و راه سعادت را فراروی بشریت گشوده است.

به گفته سلامی امروز افق‌های تابناک تفکر و اندیشه، ایمان و اراده و تدبیر و حقیقت‌بینی ولی فقیه است که در غزه آفرینش‌گر یک پیروزی باورناپذیر شده است و باید این مهم مورد توجه باشد.

وی تأکید کرد: اگر خورشید حیات قدرت‌های بزرگ به مغرب زوال خود نزدیک می‌شود به این دلیل است که بین امت و امام رابطه حیات‌بخش، مستحکم و عمیقی ایجاد شده است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر دشمنان اسلام، یکی یکی از حوزه مالکیت جهان اسلام در حال فرار هستند و خالی کردن تصرفات تنها مادی و سرزمینی نبوده بلکه به تدریج ذهن و فکر مسلمانان نیز از اشغال فکری مستکبران آزاد خواهد شد.

وی آزاداندیشی در دنیای اسلام را یک حرکت بدون وقفه دانست و ادامه داد: امروز ایران اسلامی به عنوان قلب تغییر عالم شناخته شده و در این راستا موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است.

* دشمن همواره در مواجهه با ایران طعم شکست را تجربه کرده

سلامی با بیان اینکه دشمن از هر مسیر و با هر استراتژی که وارد شده طعم شکست را تجربه کرده است، تأکید کرد: دشمنان نظام همواره در مواجهه با ایران اسلامی با شکست مواجه شده‌اند چراکه قدرت اسلام مانع از تحقق اهداف آنها می‌شود.

وی تهاجم فرهنگی، عملیات روانی، احاطه 360 درجه نظامی، حضر کامل اقتصادی، ایجاد فتنه داخلی را بخش کوچکی از فشارهای دشمنان خواند و گفت: در این نبرد نابرابر جمهوری اسلامی ایران در هر لحظه یک پیروزی می‌آفریند که این همه تنها با قدرت اسلام و تبعیت از ولایت محقق می‌شود.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همواره ایران در اوج تحریم و محاصره استراتژی‌های غرب را باطل کرده است، افزود: امروزه موج افسردگی در چهره سیاستمداران غرب در اوج است چراکه همیشه در برابر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران خوار و زبون بوده است.

* آمریکا تاب گوشه‌ای از تحریم‌هایی که علیه ایران روا داشته را ندارد

وی اظهار کرد: اگر گوشه‌ای از این تحریم‌ها و فشارها برای یکی دو ماه برای خود آمریکایی‌ها اعمال می‌شد نمی‌توانستند دوام بیاورند، هر چند بدون اعمال این تحریم‌ها نیز در آستانه فروپاشی قرار دارند.

سلامی با طرح این پرسش که آیا نمونه‌ای از اعمال اراده غرب بر ایران وجود داشته؟ ضمن پاسخ منفی به آن تأکید کرد: دنیای استکبار با وجود فشارها و تهدیدهای خود حتی یک مورد نیز نتوانسته خواسته خود را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند ولی در عوض ایران اسلامی بارها و بارها اراده خود را بر غرب تحمیل کرده است.

وی گفت: باید توجه داشت که قدرت ایران مانع از پیروزی آمریکا در عراق و افغانستان شد، این قدرت جمهوری اسلامی بود که استکبار را وادار به ایجاد دیوار بتونی در مرزهای فلسطین اشغالی کرد و باز این قدرت ایران بود که باعث شد سه شکست متوالی به اسرائیل تحمیل شود.

* سپاه و بسیج شرکت سهامی عام الهی است

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی فضای تنفسی غرب را از شمال آفریقا تا غرب آسیا تنگ کرد، گفت: تمام این صلابت برگرفته از فرهنگ شهادت‌طلبی و عاشوراست.

وی تأکید کرد: غزه یک سرشاخه کوچک نیابتی از قدرت انقلاب اسلامی بود که توانست ارتش اسطوره‌ای، افسانه‌ای و رؤیایی تاریخ را در هم شکند، حال باید دنیای غرب و اسرائیل محاسبه کند که قدرت نهفته در ایران اسلامی به چه میزان است؟

سلامی در ادامه سپاه و بسیج را شرکت سهام عام الهی قلمداد کرد و افزود: همه باید در راستای دفاع از آرمان‌‌های الهی در این نهاد مقدس حضور مؤثر داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنانش مردم استان همدان را مردمی فهیم، آگاه و فوق‌العاده بصیر دانست و افزود: ولایتمداری و دینمداری مردم همدان مثال‌زدنی و ستودنی است.

انتهای پیام/89002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول