اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج اساتید گیلان:

فضای آزاداندیشی دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان بر ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای گسترش و توسعه واقعی فرهنگ باید فضای آزاد اندیشی جدی گرفته شود.

فضای آزاداندیشی دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن حبیبی در نخستین نشست راهبردی اعضای هیئت بررسی و تصویب کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه گیلان اظهار کرد: امروز جدی نگرفتن برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است  و باید دانست آنچه که به پیشرفت واقعی کشور کمک می‌کند ایجاد فضای آزادی فکری است.

مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه برای گسترش و توسعه واقعی فرهنگ، اندیشه و علم باید از فضای آزاداندیشی استفاده شود، افزود: گفت‌وگوی آزاد طبق فرموده حضرت آقا باید از حوزه و دانشگاه آغاز شود و محترمانه، عاقلانه، منصفانه و با استدلال انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف سیاسی در دانشگاه اشکال ندارد، تصریح کرد: این امر طبیعی است و حتی به پیشرفت نیز کمک می‌کند اما مشروط بر اینکه به صورت علمی مطرح شود یعنی افراد اهل علم از هر دو طرف به مسایل نگاه علمی داشته باشند و در محیط آرام به یکدیگر به بحث و مناظره بنشینند.

حبیبی خاطرنشان کرد: باید راه آزاداندیشی، نوآوری و تحول را باز گذاشت اما مدیریت کرد تا منجر به ساختارشکنی و برهم زدن پایه‌های هویت ملی نشود و مدیریت این امر با نخبگان، اساتید، دانشجویان و تشکل‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مسئله دانشگاه، دانشجویان و علم و تحقیق جزو موارد اولویت‌دار برای انقلاب و کشور بوده است، متذکر شد: امروزه حلقه‌های علمی که در سازمان بسیج اساتید با وجود اساتید بسیجی و انقلابی سازماندهی شده‌اند می‌تواند بستری مناسب برای فضای آزاداندیشی در داخل دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/2300/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول