اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون بسیج اساتید گیلان خبر داد

برگزاری همایش ملی تبیین اقتصاد مقاومتی در گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول کانون بسیج اساتید گیلان از برگزاری همایش ملی بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی در 30 بهمن امسال خبر داد.

برگزاری همایش ملی تبیین اقتصاد مقاومتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا صدر ممتاز در جلسه بسیج اساتید استان به ارائه برنامه‌های کانون بسیج اساتید پرداخت و اظهار کرد: صلاح و فساد هر جامعه‌ای مرهون نهادهای تربیتی و آموزشی آن جامعه است و بدون ‌تردید دانشگاه‌ها در راس این نهادها به شمار می‌روند به همین دلیل بود که بارها بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند صلاح و فساد جامعه مرهون دانشگاه‌ها است و وظیفه مهم دانشگاه‌ها و اساتید که کانون مرکزی آن هستند، پیشبرد علم و تربیت دانشجویان است.

این مسئول، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند وجود مجموعه بسیج اساتید برای نظام اسلامی یک نعمت است، افزود: کانون بسیج اساتید دانشگاه گیلان در راستای تعالی معنوی اساتید و توانمندسازی آنها در حوزه‌های معرفت دینی، تربیت اسلامی، بصیرت سیاسی و ارتقای سطح بصیرتی‌ ـ‌ معرفتی اساتید و استفاده از ظرفیت‌های موجود تربیتی و معرفتی اساتید بسیجی گام مهم برداشته است.

وی برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تعالی منسجم و مرتبط در سطوح مختلف بصیرت‌افزایی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و توانمندی‌های آنها و با التفات و بسترهای ایجاد شده در نظام جمهوری اسلامی را موجب تعمیق و گسترش آموزه‌های اسلامی در بین اساتید دانست.

صدر ممتاز، با اشاره به تقویم برنامه‌های کانون بسیج اساتید دانشگاه گیلان به منظور ارتقای سطح معرفتی‌، بصیرتی حلقه‌های صالحین ابراز کرد: نشستی با محوریت تبیین سبک زندگی اسلامی امروز برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه همایشی در تاریخ دوشنبه مورخه 27 آذر جاری در استان برگزار می‌شود.

این استاد دانشگاه، از برگزاری همایشی به مناسبت حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور سخنرانان کشوری و برنامه‌های معنوی از جمله دعای پر فیض کمیل به صورت ماهانه خبر داد

وی از دیگر برنامه‌های مهم کانون را در راستای فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند اقتصاد مقاومتی تنها راه ادامه روند پیشرفت ایران اسلامی است، ذکر  کرد و گفت: همایش ملی بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی در تاریخ  30 بهمن امسال برگزار می‌شود.

صدر ممتاز، یادآور شد: پژوهشگران می‌توانند تا تاریخ 15 دی امسال مقالات خود را با توجه به محورهای همایش به آدرس دبیرخانه همایش (رشت خ ملت مقابل پارک شهر سازمان مرکزی-معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان‌ـصندوق پستی 1841) ارسال کنند.

وی، خدمت به کشور را از راه‌هاى مختلفى دانست که یکى از بهترین راه‌های آن، خدمت به کشور از راه علم است.

این مسئول، علم را سبب اقتدار ملى،  قدرت، ثروت و سربلندى هر کشورى نامید و یادآور شد: باید با تقویت حلقه‌های علمی با حضور اساتید بسیجی بستر ارتقای بصیرت و معرفت دینی را فراهم آوریم و تعامل علمی، فکری و دینی در موضوعات تخصصی بین اساتید و دانشجویان را در راستای تحقق جهاد علمی هر روز افزایش دهیم.

انتهای پیام/2300/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول