اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بسیج:

اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار مقابله با ترفندهای دشمن است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای تقابل با ترفندهای دشمن است.

اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار مقابله با ترفندهای دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار عبدالرضا آزادی در آیین هم‌اندیشی اساتید بسیجی و تبیین اقتصاد مقاومتی در دانشگاه بوعلی سینا افزود: تشدید تحریم‌ها به منظور تضعیف اقتصاد ملی و اراده ملی است که در دستور کار دشمنان نظام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مجموعه‌ای برای تبیین اندیشه ولایت است، اظهار داشت: این سازمان  اقدام به تجزیه و تحلیل منویات رهبری به خصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج، اقتصاد کلان و خرد را مؤلفه مهم در فرمایشات رهبری بیان کرد و گفت: سازمان بسیج فرمایشات رهبری را در 12 مؤلفه از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی استخراج کرده است.

وی با بیان  اینکه دولت نقش محوری در اقتصاد کلان دارد، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار اقتصادی، پیاده‌سازی اصل 44 قانون اساسی، کاهش وابستگی به نفت، حرکت با برنامه و بدون شتاب‌زدگی، تسلط بر مدیریت منابع ارزی و اعتباری، و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان از محورهای اقتصاد کلان است.

آزادی مردم و نخبگان را محور اصلی اقتصاد خرد دانست و افزود: استفاده بهینه و حداکثری از منابع و ظرفیت‌‌ها، ‌تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید ملی با ترویج تولید داخلی، ترویج روحیه خودباوری و خوداتکایی و مردمی کردن اقتصاد از مؤلفه‌های اقتصاد خرد است.

وی توجه به آموزه‌های دینی و نهادینه شدن فرهنگ نگرش به کار و فعالیت را به عنوان عبادت و جهاد در راه خدا امری خداپسندانه دانست و خاطرنشان کرد: توجه به موارد ذکر شده موجب تقویت فرهنگ کار و تولید می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: باید ملت ایران از اجناس و کالاهای تولید داخل استفاده کنند تا شاهد کاهش روز افزون کالاهای غیر ضرور به کشور باشیم.

وی با اشاره به ورود سالانه 64 میلیارد دلار کالا به کشور تصریح کرد: این در حالی است که 24 میلیارد دلار از این میزان، کالاهای لوکس و تزئینی را شامل می‌شود که وارد نکردن آنها خللی در کشور ایجاد نمی‌کند.

آزادی در پایان افزود: ترویج مشاغل خانگی، کارآفرینی، ارائه ایده‌های نو در اشتغال، پرورش دام و طیور خانگی و ترویج کشاورزی زمینه‌ای برای حمایت از تولید داخل را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/2499/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول