اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 8 کشور خارجی

همایش بین‌المللی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در آمل آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور محققانی از 8 کشور جهان همایش بین‌المللی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در آمل آغاز شد.

همایش بین‌المللی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در آمل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رئیس دانشگاه شمال آمل ظهر امروز در همایش بین‌المللی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه شمال تدبیر و آموزش را بستری برای کار پژوهشی بیان و عنوان کرد: برای رسیدن به دستاوردهای علمی باید مقالات در همایش‌ها، مجلات بین‌المللی داخلی و خارجی ارائه داد.

عباسعلی رستمی با تاکید بر اینکه رسیدن به مقام پانزدهم جهانی در مرکز اطلاعات علمی جهانی نشان‌دهنده عملکرد دستاوردهای علمی جوانان ما در بین کشورهای جهانی است، اظهار داشت: حضور این جوانان در دستاوردهای علمی نقش مؤثری در پیشرفت یک جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان و اساتید ایرانی 16 هزار و 114 مقاله به مرکز اطلاعات علمی جهانی ISI فرستادند یادآور شد: هم‌اکنون میزان مشارکت جهانی از سوی اساتید علمی کشور ما 82 دهم درصد است.

رستمی با اعلام اینکه تا پایان سال 2012 این میزان مشارکت با ارائه 21 هزار و 500 مقاله علمی به این مرکز به 1/6 دهم درصد می‌رسد اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2018 با فعالیت اساتید و دانشمندان ایرانی به رتبه چهارم جهانی دست یابیم.

رستمی با بیان اینکه رشد علمی کشور ما در مجموعه علمی در سال 2008 نسبت به سال قبلش 20 درصد رشد داشته افزود: ارائه مقالات به مرکز اطلاعات جهانی ISI در سال 2008 حدود 13 هزار و 568 مقاله بوده، 82 دهم درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس؛ همایش بین‌المللی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از امروز به مدت دو روز در دانشگاه شمال در حال برگزاری است.

انتهای‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول