اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشان مطرح کرد

ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه نتیجه تحریم اقتصادی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کاشان ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه را یکی از مهمترین پیامدهای تحریم‌های اقتصادی دشمن دانست.

ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه نتیجه تحریم اقتصادی

عباس کتابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: تهدیدهای تحریم اقتصادی دشمن با ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و نیاز این دو به یکدیگر تبدیل به فرصت شد تا حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی و در نهایت اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تحقق یابد و صنایع از محصولات خارجی بی‌نیاز باشند.

به گفته وی، تأثیرات ناشی از تحریم‌های اقتصادی دشمن می‌تواند هم به صنعت و هم به دانشگاه کمک کند تا نیاز طرفین به یکدیگر بیشتر احساس شود.

رئیس دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: عدم واردات تکنولوژی از خارج و واقعی شدن قیمت‌ حامل‌های انرژی موجب شد تا از یک طرف صنایع نسبت به دانشگاه احساس نیاز کرده و از طرف دیگر قطع کمک‌های دولتی به دانشگاه فرصتی شد تا دانشگاه برای تأمین منابع مالی خود برنامه‌ریزی داشته باشد و همه این‌ها در نهایت زمینه ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از تحریم‌های اقتصادی، وضعیت دانشگاه و صنعت به گونه‌ای بود که به یکدیگر احساس نیاز نمی‌کردند ابراز داشت: صنعتگران پیش از تحریم‌های اقتصادی، تکنولوژی مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کردند چراکه بعد از دو سال سرمایه‌شان برگشت داشت به این ترتیب وارد کردن تکنولوژی به صورت پیوسته ادامه داشت و در این شرایط بخش صنعت به فناوری داخلی احساس بی‌نیازی می‌کرد.

کتابی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه امکان واردات قطعات و دستگاه‌ها وجود ندارد، صنایع برای تأمین تکنولوژی، به دانشگاه نیازمند هستند.

رئیس دانشگاه کاشان تصریح کرد: مجموعه این عوامل بخش صنعت را علاقه‌مند کرد تا برای تأمین نیازهای خود به دانشگاه اعتماد کرده و سپس با ارائه نمونه کارهای موفق انجام شده طی دو سال گذشته، اعتماد نسبی حاصل و موجب شد تا حجم قراردادهای ارتباط بین صنعت و دانشگاه رشد چشمگیری داشته باشد.

به گفته وی، میزان حجم قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان در سال جاری بالغ بر 13 میلیارد ریال است که این رقم می‌تواند بخشی از منابع مالی این دانشگاه را تأمین کند.

کتابی همچنین یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه کاشان با وزارت صنایع، کارخانجات بخش خصوصی و همچنین بخش‌های دفاع، نفت و انرژی طرف قرارداد است.

وی متذکر شد: مبنای ارتباط صنعت و دانشگاه در دنیا نیز همین شیوه است و دانشگاه‌های دنیا نیز بیش از 80 درصد از منابع مالی خود را از طریق قراردادهای بیرونی تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/2406/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول