اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل آلودگی هوا و برای سومین روز متوالی

تمام مدارس و دانشگاه‌های اراک فردا تعطیل است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی مرکزی گفت: به دلیل استمرار آلودگی هوای اراک، وارونگی هوا و ایستایی آلایندگی، تمام مدارس شهر اراک فردا (چهارشنبه) برای سومین روز متوالی تعطیل است.

تمام مدارس و دانشگاه‌های اراک فردا تعطیل است

علی‌اکبر شعبانی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه این تصمیم در کمیته هماهنگی و نظارت بر مواقع اضطرار استان مرکزی اتخاذ شده است، اظهار داشت: در پی استمرار آلودگی هوای شهر اراک در چند روز اخیر مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه‌های تمام شهر اراک فردا تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نظر این کمیته هماهنگی و نظارت بر مواقع اضطرار استان مرکزی، تمام مدارس در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی در نوبت صبح و عصر و مراکز آموزش عالی شهر اراک تعطیل اعلام شده، تصریح کرد: دیروز و امروز نیز مدارس شهرستان اراک به دلیل شدت آلودگی هوا تعطیل بود.

استاندار مرکزی بیان داشت: تعطیلی مدارس بر اساس تصمیمی که در کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطرار استان مرکزی اتخاذ شده و به دلیل وارونگی هوا و ایستایی آلایندگی بیش از اندازه مجاز در شهر اراک صورت گرفته است.

به دلیل پدیده وارونگی هوا، شهر اراک در هفت روز اخیر با معضل افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه شده و شاخص کیفیت هوای آن در شرایط هشدار بوده  به طوری که ظهر امروز میزان آلودگی هوای اراک 1.5 برابر استانداردهای هوای پاک اعلام شد.

شعبانی‌فرد خاطر نشان ساخت: شهر اراک در چند روز اخیر به دلیل پدیده وارونگی هوا، با مشکل افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه شده و شاخص کیفیت هوای آن در شرایط هشدار بوده است.

ادارات نیز همانند دو روز گذشته فردا کار خود را با دو ساعت و نیم تاخیر آغاز خواهند کرد.

در شرایط آلودگی موجود می‌طلبد افراد سالمند، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و به ویژه افراد مبتلا به ناراحتی‌های تنفسی تا حد امکان از منازل خود خارج نشده و از حضور در اماکن عمومی، در فضای‌های باز و پر ترافیک شهری خوداری کنند.

انتهای پیام/87001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول