اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 تا 20 آذرماه صورت می‌گیرد

برپایی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، چالش‌ها و راهکارها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: آذرماه امسال همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، چالش‌ها و راهکارها در ارومیه برگزار می شود.

برپایی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، چالش‌ها و راهکارها

 حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، چالش‌ها و راهکارها 18 تا 20 آذرماه در ارومیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی هدف از برگزاری این همایش را ارتقای دانش عمومی و فنی، بهره‌مندی از توانمندی‌های مردمی و ملی، شناخت چالش‌ها و ارائه راه‌کارهای عملی بهبود وضعیت دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: هیدرولوژی و اقلیم، آب و کشاورزی، محیط زیست، ژئوتکنیک، اقتصاد، اجتماع و توسعه محورهای اصلی این همایش هستند.

عباس‌نژاد به احتمال حضور اساتید صاحب‌نام محیط زیست و صاحنظران دنیا در این همایش اشاره کرد و گفت: توجه مسئولان به‌ این امر نقش موثری در حفاظت و صیانت از این مهم دارد.

وی با تاکید به بعد آموزشی این همایش گفت: اگر کودکان و نوجوانان بیاموزند که حفظ محیط زیست چه تأثیری در زندگی و زیست آنان دارد بدون شک به عنوان حافظان محیط زیست عمل می‌کنند و ما باید با همایش‌هایی از این دست به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم بر اساس مبانی نظام و قرآن از محیط زیست خود به خوبی حفاظت کنند.

عباس‌نژاد افزود: احترام به طبیعت به عنوان مظهر قدرت خدا و تفکر در آن عبادت محسوب می‌شود و امیدواریم برگزاری همایش‌هایی از این دست موجب قرب الهی شود.

رئیس حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی برگزاری این همایش را کاری مشترک از اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه ارومیه، استانداری آذربایجان‌غربی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان و فرمانداری ارومیه عنوان کرد و تلاش‌های استاندار را در تمهیدات برگزاری این همایش ستود.

انتهای پیام/ح20/ض102

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول