اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

محکومیت استکبار جهانی تعطیل بردار نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: محکومیت استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل تعطیل‌بردار نیست.

محکومیت استکبار جهانی تعطیل بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) اظهار داشت: پرتاب موشک از سوی گروه مقاومت حماس به سمت تل‌آویو، چنان صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته که نمی‌دانند به کجا بروند، چراکه در پناهگاه‌هایشان نیز جایی برایشان وجود ندارد.

وی افزود: آمریکا از روی شرارت و دشمنی از حمله رژیم صهیونیستی به غزه حمایت می‌کند، بنابر این باید گفت کسانی که به آمریکا دل بسته‌اند، واقعا درک و شعور درستی از آمریکا ندارند.

خطیب جمعه شهر آبیک استکبار جهانی را از مصادیق روشن طاغوت ذکر و خاطرنشان کرد: مسلمانان به ویژه ملت ایران باید همانگونه که با طاغوت زمان خود مبارزه کرد، باید با استکبار جهانی، سران کشورهای غربی و عربی و احزاب و جریان‌های وابسته به استکبار جهانی مبارزه کنند تا حاکمیت خدا در دنیا فراگیر شود.

عزاداری‌های صبغه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد

موسوی با بیان اینکه عزاداری امام حسین (ع) با تمام ابعاد و شئوناتش رنگ و بوی الهی و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه هفته نخست ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده، بر تک تک آحاد جامعه لازم است که تذکر لسانی را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنند که اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه شهر آبیک احیای امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف اصلی امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین و اولویت‌دارترین معروف در جامعه امروزی، برقراری حکومت خدا در روی زمین و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منکر نیز کفر و نفی طاغوت زمان است تا بر سرنوشت مردم دنیا تسلط نیابند و ایمان به خدا در روی زمین تحقق یابد.

موسوی با تأکید بر شناخت اهداف نهضت امام حسین (ع) از سوی افراد جامعه گفت: عزاداری بر امام حسین (ع) و یارانش بیانگر علاقه و عشق مردم به خاندان و پیروان پیامبر اکرم (ص) است که باید با معرفت و شعور همراه باشد.

امام راحل، تعریف بسیج را فراگیر کرد

موسوی با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: تمام انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) و پیروانشان بسیجی هستند که مقام بلندی است و امام راحل توانست تعریف بسیج را در انقلاب اسلامی و دنیا فراگیر کند.

وی بیان کرد: امام راحل به بسیجی بودن افتخار می‌کرد و آرزو داشت با بسیجیان محشور شود که لشکر مخلص خداست.

خطیب جمعه شهر آبیک گفت: بسیج شجره طیبه و نوری است که دنیای پیرامون خود را روشن می‌کند، بنابراین بنده بازوان بسیج را می‌فشارم،‌ دست مبارکشان را می‌بوسم، چراکه در برابر بسیج احساس کوچکی می‌کنم که نهاد مردمی بسیار ارزشمند و معنوی است.

موسوی با اشاره به هشتم آذر ماه روز بزرگداشت شیخ مفید گفت: شیخ مفید از علمای بزرگ شیعه است که مکتب اسلام و قرآن کریم با علم و قلم زیبایش زنده نگاه داشته شد.

وی ادامه داد: علاوه بر شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی از علمای بزرگ شیعه بوده‌اند که از آنها احکام الهی، فقهی و اسلامی زیادی به دست مسلمانان به ویژه شیعیان رسیده است.

امام جمعه آبیک با ذکر اینکه انسان باتقوا می‌تواند از نور هدایت و موعظه قرآن کریم بهره‌مند شود، افزود: قرآن کتابی است که تقوا کارت ورود به سفره پرنعمت این کتاب آسمانی است و امیدواریم افراد جامعه در تلاوت، تدبر و تعمق در آیات کلام وحی غفلت نورزند.

گفتنی است همزمان با سراسر کشور،نمازگزاران آبیکی پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی از مسیر مسجد ولی عصر (عج) تا چهار راه شریعتی با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه را محکوم و با قرائت قطعنامه‌ای انزجار خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/77006/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول